همکاران سیستم- حدود ۷۰ درصد مراکز تجاری و بازرگانی در مورد نحوه مدیریت خدمات مبتنی بر فضای پردازش ابری (Cloud Computing) ابراز نگرانی می‌کنند. نتایج حاصل از یک بررسی جدید نشان داده است که این شرکت‌ها نگرانی اصلی خود را در مورد پیچیدگی موجود در نحوه نصب و کنترل نرم‌افزارها به عنوان خدمات ابراز کرده‌اند. بیش از نیمی از مدیران IT در این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که نگران عدم توانایی در کنترل و مدیریت زیرساخت‌های جدید IT و تغییر سیستم‌های سنتی سازمانی به سیستم‌های پردازش ابری هستند.

این تحقیق در کل بر میزان کاربرد ابزارهای مبتنی بر فضای پردازش ابری تاکید داشته است و به دنبال بهترین روش برای ارائه آنها بوده است.

طبق آمار به دست آمده از این بررسی، ۹۱ درصد شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که از روش‌های تلفیقی برای پیشبرد اهداف IT در سازمان خود بهره ببرند.

بر این اساس، این سازمان‌ها می‌کوشند روش‌های سنتی IT را به صورت همزمان با خدمات پردازش ابری به کار گیرند. در این میان، همچنان تعداد قابل ملاحظه‌ای از شرکت‌ها برای به کار گیری این خدمات ابراز نگرانی می‌کنند و طبق آمار، ۵۷ درصد آنها اعلام کرده‌اند هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که استفاده از خدمات پردازش ابری برای آنها مناسب است یا خیر.