تولید 60 میلیون لنز Nikkor

بازار دیجیتال- شرکت Nikon به تازگی اعلام کرده است که تعداد لنز تولید شده این شرکت برای دوربین‌های DSLR آن در ماه آوریل به ۶۰ میلیون لنز رسیده است. این رکوردی جالب توجه است که می‌تواند عرصه رقابتی میان شرکت‌های تولید کننده را رونق بدهد. این شرکت سال‌ها است که در زمینه طراحی و تولید انواع لنز برای دوربین‌های عکاسی فعالیت می‌کند. اولین لنز در شرکت Nikon در سال ۱۹۳۳ ساخته شده است. این لنز با نام NIKKOR-S Auto ۵cm f/۲ به بازار عرضه شد. به تدریج و در سال‌های بعد این شرکت به یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لنز در بازار جهانی تبدیل شد و لنز‌های تولید شده آن در بسیاری از دوربین‌های حرفه‌ای و خانگی مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت در ماه آگوست سال میلادی گذشته اعلام کرد که تعداد لنز‌های تولید شده آن که با برند Nikkor روانه بازار می‌شوند، به سقف ۵۵ میلیون لنز رسیده است. بعد از آن Nikon با تولید شش لنز جدید برای دوربین‌های فرمت FX (فول فریم) و DSLR توانست تعداد لنز‌های تولیدی خود را به ۶۰ میلیون برساند.

این آمار نشان می‌دهند که شرکت Nikon تنها در سال گذشته میلادی ۵ میلیون لنز وارد بازار جهانی کرده است که این رقم می‌تواند به نوعی رکوردی جدید در بازار دوربین و تجهیزات عکاسی دیجیتال به حساب بیاید.

نام Nikkor به عنوان برند لنز‌های تولید شده توسط شرکت Nikon برای کاربران آن در سرتاسر دنیا یادآور لنز‌هایی با کیفیت بوده است. این نام از افزودن حرف R به عبارت Nikko ایجاد شده است. زمانی که برای اولین بار لنز‌هایی با نام Nikko وارد بازار شد، حرف R یک نماد و نشان دهنده لنز‌های عکاسی بود. در واقع نام Nikko یک برند بین‌المللی و برگرفته از نام Nippon Kogaku K.K است. این شرکت ژاپنی به عنوان شرکت مادر Nikon شناخته می‌شود و عبارت Nikkor در واقع نام شرکت جانبی سازنده قطعات اپتیک آن است.

به این ترتیب Nikkor در طول سال‌های مختلف یک شرکت پیشرو در زمینه ساخت و معرفی قطعات اپتیک دوربین‌های عکاسی بوده است. این شرکت حالا با بیش از ۶۰ نوع لنز مختلف با فاصله‌های کانونی متنوع، یکی از برترین شرکت‌های سازنده لنز در جهان به حساب می‌آید.