دوربین باریک و مجهز به سیستم لرزشگیر قوی

بازار دیجیتال- شرکت BenQ به تازگی دوربین عکاسی دیجیتال جدیدی را به بازار معرفی کرده است. این دوربین جدید که با مدل DCX۷۲۰ به بازار معرفی شده است، قابلیت‌های متنوعی را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین طراحی بدنه بسیار باریکی دارد و به این دلیل در سری دوربین‌های Super Slim این شرکت قرار گرفته است. BenQ حتی معتقد است که این دوربین باریک‌ترین دوربین عکاسی دیجیتال کامپکت است که تا حالا به بازار معرفی شده است. بدنه استیل این دوربین تنها ضخامتی برابر ۵/۱۲ میلیمتر دارد.

این محصول قابلیت زوم اپتیکال تا ۳ برابر را در عکاسی و فیلمبرداری داشته و از حسگر CCD و لنز شرکت Pentax بهره می‌برد. حداقل و حداکثر حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی به ترتیب برابر ۱۶۰۰ و ۴۰۰۰ است. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۱۲ مگابایت می‌رسد. این در حالی است که کاربران آن امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC تا ۴ گیگابایت در اختیار دارند.

دوربین مدل DCX۷۲۰ مجهز به سیستم لرزشگیر سوپر است که کار عکاسی را برای کاربران تازه کار راحت‌تر می‌کند. این دوربین امکان عکاسی در ۲۹ حالت مختلف را داشته و دارای یک پورت PictBridge برای اتصال مستقیم به پرینتر هم هست.

این دوربین جدید امکان فیلمبرداری را هم داشته و دارای یک نمایشگر LCD با اندازه ۵/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین ۱۲۰ گرمی، ابعادی برابر ۷/۱۴×۶۰×۹۱ میلیمتر دارد و در چهار رنگ متنوع سفید، مشکی، نقره‌ای و قرمز طراحی و تولید شده است.

این دوربین قرار است از اواخر ماه آوریل و با قیمت ۱۲۷ پوند ابتدا به بازار انگلستان و سپس به بازارهای دیگر عرضه شود.