دوربین‌های کاربردی جدید برای کاربران مختلف

دنیای‌اقتصاد- شرکت Panasonic به تازگی دوربین‌های عکاسی دیجیتال جدیدی را به بازار معرفی کرده است. مدل LX۷ یکی از این محصولات جدید است که طراحی کامپکت دارد و از لنز واید ۲۴ میلی‌متری Leica DC Vario Summilux بهره می‌برد. این لنز قابلیت زوم اپتیکال تا ۸/۳ برابر را دارد. حسگر MOS این دوربین هم امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۰ مگاپیکسل را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین عکاسی کامپکت دارای تکنولوژی‌هایی مانند کاهش قرمزی چشم و تشخیص چهره بوده و امکان عکاسی با سرعت بالا و وضوح بالا را به‌صورت ۱۱ فریم در هر ثانیه به کاربرانش می‌دهد. نمایشگر این دستگاه هم از نوع LCD با اندازه بزرگ ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۹۲۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر دارای قابلیت تنظیم روشنایی تصویر خودکار بوده و قابلیت تماشای تصاویر در زیر نور آفتاب را هم به کاربرانش می‌دهد.

میکروفون این دوربین هم امکان ضبط صدا به صورت استریو و دالبی را داشته و قابلیت حذف صداهای زائد محیطی را هم دارد.

این دوربین در دو رنگ مشکی و سفید طراحی و تولید شده و هنوز تاریخ و قیمت عرضه آن مشخص نشده است.

با این حال اما اگر به دنبال یک دوربین نیمه‌حرفه‌ای با قابلیت زوم بالا هستید مدل FZ۲۰۰ این شرکت انتخاب مناسبی است.

این دوربین مجهز به لنز واید ۲۵ میلی‌متری Leica DC Vario-Elmarit بوده و امکان زوم اپتیکال تا ۲۴ برابر را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. طبق ادعای مسوولان شرکت Panasonic این دوربین اولین دوربین کامپکت دیجیتال است که امکان افزایش شدت روشنایی کامل تا F۲.۸ در ۶۰۰ میلی‌متر را دارد.

حسگر این دوربین از نوع MOS است و امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین مجهز به امکان زوم هوشمند است و امکان عکاسی با سرعت بالا در حداکثر وضوح تصویر را به صورت ۱۲ فریم در هر ثانیه دارد.

این دوربین عکاسی نیمه حرفه‌ای از ۱۴ فیلتر متنوع هم بهره می‌برد و قابلیت فیلمبرداری دیجیتال با کیفیت مناسب و سرعت بالا را هم دارد. شرکت Panasonic اعلام کرده است که دوربین FZ۲۰۰ را به تازگی و با قیمت ۶۰۰ دلار به بازار عرضه کرده و به فروش می‌رساند.

شرکت Panasonic در دوربین‌های عکاسی جدیدش یک مدل بدون آینه را هم معرفی کرده است. این دوربین که با مدل G۵ از سری Lumix به بازار معرفی شده است، قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین از نوع تک لنزی بوده و از حسگر MOS با قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسل بهره می‌برد.

قدرت زوم اپتیکال این دوربین حداقل ۸/۴ برابر است و نمایشگر LCD آن با اندازه ۳ اینچی تصاویر را با وضوح ۹۲۰۰۰۰ نقطه در اینچ نمایش می‌دهد. این نمایشگر قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه را داشته و ضد انعکاس نور است.

کارشناسان این شرکت معتقدند که سرعت کار با این دوربین تا دو برابر بیشتر از مدل‌های مشابه آن است.

این دوربین قابلیت فیلمبرداری دیجیتال با کیفیت مناسب را داشته و از امکان ضبط صدای استریو به صورت دالبی هم بهره می‌برد. این دوربین در تک رنگ مشکی طراحی و تولید شده و هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه آن اعلام و منتشر نشده است.