دستگاه‌های نوت‌بوک، با پایین‌ترین تعرفه ممکن وارد کشور می‌شوند و همین امر، سبب شده تا صد در صد نوت‌بوک‌ها از طرق قانونی وارد شود. باقر بحری در گفت‌وگو با سیتنا، با اعلام این خبر اظهار داشت: اساسا، تعداد بسیار کمی از نوت‌بوک‌ها به همراه مسافران ورودی، وارد کشور می‌شوند و بقیه از مجاری قانونی به صورت عمده وارد شده است، در این میان، نکته مثبت این است که همه نوت‌بوک‌ها، اعم از ترخیص شده از سوی شرکت‌ها و همراه مسافران، به صورت «مجاز و قانونی» وارد می‌شوند.

وی افزود: خوشبختانه، به میزان چشمگیری، واردات قاچاقی رایانه به کشورمان کاهش یافته است.

بحری گفت: کالاهای قاچاق، از آنجا که از کنترل شرکت‌های اصلی و بزرگ نمی‌گذرند، معمولا با مشکلات و دردسرهایی همراه هستند.

رییس کمیسون سخت‌فزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اظهار داشت: با توجه به استاندارد بودن کالاهای ورودی از مجاری قانونی و ضمانت مناسب از سوی شرکت‌های معتبر، مصرف‌کنندگان تمایلی به خرید رایانه‌های قاچاقی ندارند.

بحری، خاطرنشان کرد: در گذشته، نوت‌بوک‌ها به عنوان کالاهای لوکسی تلقی می‌شدند و تنها قشر «مدیران» از آن بهره می‌بردند، اما طبق بررسی‌های پژوهشی، اکنون شاهد نفوذ نوت‌بوک در میان مدیران میانی و دانشجویان و... هستیم.

وی عنوان کرد: هر میزان، سازمان‌های خصوصی و دولتی، از سایت‌های اینترنتی بهره بیشتری ببرند، رایانه از کالای لوکس به کالایی برای استفاده روزمره تبدیل می‌شود.