iPhone در کنار یوتیوب

بازار دیجیتال- آی‌فون از نرم‌افزار فلاش پشتیبانی نمی‌کند اما کاربران آی‌فون می‌توانند ویدئو کلیپ‌های یوتیوب را تماشا کنند، کمپانی اپل به این منظور دستگاهی بر روی آی‌فون نصب کرده است که با فرمت ویدئویی یوتیوب H.۲۶۴ سازگار است. تلویزیون اپل با کمک فرمت H.۲۶۴ با یوتیوب سازگار است که مجموعه ویدئوهای یوتیوب به وسیله آن کدگذاری می‌شود. به همین دلیل حالا دیگر کاربران آی‌فون می‌توانند ویدئوهای H.۲۶۴ یوتیوب را به وسیله نمایش دهنده مخصوصی تماشا کنند.

در حال حاضر فقط ۱۰۰۰۰ کلیپ از مجموعه ویدئوهای یوتیوب بر روی آی‌فون قابل دیدن است اما یوتیوب قول داده است طی چند ماه آ‌ینده کلیه مجموعه کلیپ‌هایش را برای کاربران آی‌فون قابل دیدن کند.

استیو جابز، مدیر اپل طی اطلاعیه‌ای گفت، کاربران آی‌فون می‌توانند ویدئوهای یوتیوب را بر روی آی‌فون خود، از هر جا که باشند، تماشا کنند.

این ویدئو‌ها هم بر روی آی‌فون، هم بر روی کامپیوترهای مک‌ و یا تلویزیون‌ هایشیان که با سیستم تلویزیون اپل وصل است را ببینند.

به طور طبیعی برخی از کارشناسان هنوز درباره آی‌فون شک و تردید دارند، در حالی که عده‌ای دیگر معتقدند، این دستگاه پرفروش‌ترین در طول تاریخ تلفن خواهد بود. برخی هم با توجه به امکانات آی‌فون آن را «تلفن مسیح» نام نهاده‌اند.

در واقع این فقط یک تلفن است،‌ البته آی‌پاد و یک مالتی‌مدیا کامپیوتر هم هست.

ادعاهای زیادی درباره آی‌فون می‌شود و استیو جابز می‌گوید که این دستگاه‌ قابلیت‌های ویژه‌ای دارد، می‌توان بر روی آن ویدئو تماشا کرد و بسیاری قابلیت‌های دیگر. اما هیچ نشانه‌ای از اینکه آیا کاربران می‌توانند از این قابلیت‌ها استفاده کنند، وجود ندارد. تماشا کردن ویدئوهای یوتیوب از طریق تلفن یا تلویزیون خیلی خوب است، ولی آیا این تکنولوژی بر روی نوکیا N۹۵ نمی‌تواند قابل دسترسی باشد؟