بازار دیجیتال- رییس مرکز محاسبات دانشگاه صنعتی شریف سرمایه‌گذاری شرکت‌ همکاران سیستم روی یکی از شرکت‌های تاسیس شده توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف را اقدامی نو خواند و خواستار توسعه این نگرش در میان صنعت فناوری اطلاعات ایران شد. یحیی تابش با اشاره به اینکه همکاران سیستم زمینه رشد و ترقی را برای نخبه‌های آی‌تی فراهم کرده، گفت: همکاران سیستم حاضر به سرمایه‌گذاری‌ روی ایده‌های نوین دانشجویان شده و پروژه‌هایی درآمدزا به آنها سپرده است. وی علاوه بر نیاز سرمایه‌گذاری روی ایده‌های دانشگاه گفت: لازم است برای موفقیت این مدل در یک ارتباط جهانی نیز سنجیده شویم و در زنجیره جهانی و رقابت جهانی وارد شویم. وی گفت: نباید دردنیا تنها دریافت‌کننده بلکه ارائه‌دهنده هم باید باشیم تا به پایداری در این حوزه برسیم. به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر مساله‌ای است که باید به آن اهمیت داده شود تا دستاوردهای نوآورده امکان موفقیت در بازار داشته باشند. رییس مرکز محاسبات شریف گفت: در شرایط فعلی ممکن است دستاوردهای نوآورانه‌ای وجود داشته باشد که لازم است با تدابیر خاصی برای حمایت از آن امکان ثبت اختراع و ایده به وجود آید. وی با اشاره به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشجویان این دانشگاه با تشکیل گروه‌هایی به توسعه تکنولوژی نرم‌افزار و تهیه نرم‌افزارهای آموزشی موردنیاز دانشگاه پرداخته و توانسته‌اند دستاوردهای نوآورانه‌ای داشته باشند که منجر به تولید محصولات نرم‌افزاری شده است.

وی گفت: در ایران می‌توان فعالیت‌هایی در جهت توسعه تکنولوژی، عملیاتی کردن و ورود آن به بازار انجام داد و این در حالی است که در آینده این فعالیت‌ها می‌توانند به دستاوردهای نوآورانه منتهی شوند.

تابش افزود: امروزه در دانشگاه‌ها فرآیند نوآوری یا توسعه تکنولوژی در مسیری هدایت و حمایت‌شده قرار می‌گیرد، در دانشگاه شریف نیز در خردادماه سال‌جاری جشنواره کارآفرینی به منظور ارائه ایده‌ها و طرح‌های تجاری و صنعتی برگزار شد.