نت تاب فاکسکان مناسب برای کاربران خانگی و شرکت‌های کوچک

دنیای‌اقتصاد- این روزها با کاهش فضای کار کاربران کامپیوتر، اهمیت استفاده از کالاهای کم‌حجم که فضای کمتری را اشغال کنند و به راحتی حمل شوند بیش از پیش احساس می‌شود. شرکت‌های سازنده هم با توجه به این موضوع روی تولید کالاهایی که فضای کمتری را اشغال کنند سرمایه‌گذاری کرده‌اند. شرکت FOXCONN هم به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح کالا و قطعات کامپیوتری که سابقه تولید محصولات اپل را در پرونده کاری خود دارد، به تولید دستگاه‌هایی با نام NETTOP اقدام کرده است که علاوه بر اینکه فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند، بلکه از لحاظ ظاهری نسبت به پی سی‌ها بسیار زیباتر هستند.

مدل NT-۴۲۵H یکی از نمونه‌های باقابلیت از NETTOPهای شرکت FOXCONN است که اگر چه از لحاظ طراحی ظاهری و حجم و... شاخص است، اما دارای برخی از معایب نیز هست.

بهتر است ابتدا از نقاط قوت دستگاه بگوییم که برجسته‌ترین نقطه قوت این دستگاه وزن و حجم کم و ظاهر زیبای دستگاه است به طوری‌که حجم این دستگاه ۱۹۰×۱۳۵×۲۵ میلی‌متر و وزن آن تنها ۴۵/۰ گرم است. علاوه بر این NETTOP این شرکت از لحاظ مصرف انرژی در ردیف کالاهای بسیار کم‌مصرف است که این موضوع با توجه به افزایش نرخ استفاده از انرژی نکته قابل تاملی است.

علاوه براین دستگاه کم‌حجم FOXCONN از لحاظ ورودی و خروجی‌ها بسیار قوی است. به‌طوری‌که NT-۴۲۵H به خروجی‌های H، HDMI VGA، پورتDSL و شبکه داخلی، شش پورت USB ۲.۰، خروجی و ورودی صدا و... مجهز است. کارت‌خوان این دستگاه از فرمت‌هایSD/SDHC/MS/MS Pro/MMC پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از نقاط قوت این دستگاه نصب سیستم‌عامل WIN ۷ روی دستگاه است که البته این مزیت با توجه به پردازنده ضعیفی که روی دستگاه نصب شده است کمی منافات دارد.

چرا که این دستگاه به پردازنده Intel Atom D۴۲۵ ۱.۸GHZ مجهز است که چندان قدرتمند نیست و بالطبع روی چنین پردازنده‌ای یک کارت گرافیک ONBOARD با ظرفیت ۲۵۶ مگابایت قرار دارد که قدرت چندانی ندارد و به همین دلیل این دستگاه را به وسیله‌ای برای مصارف خانگی نه‌چندان پیچیده و حرفه‌ای کاربران خانگی تبدیل کرده است. به طور کلی این دستگاه در بانک‌ها، بیمارستان‌ها و شرکت‌هایی که قصد دارند از دستگاه به صورت پی سی کلاینت برای ایجاد شبکه در حجم کاربری محدود استفاده کنند، بهترین گزینه است.

عدم تجهیز به درایو هم از نقاط ضعف این دستگاه است. یکی دیگر از نقاط ضعف این دستگاه غیرقابل ارتقا بودن آن است. اما به هر حال این دستگاه کم‌حجم و ظریف در بانک‌ها، بیمارستان‌ها، شرکت‌های کوچک و... مشتریان پر و پاقرصی دارد.

این دستگاه با گارانتی شرکت رایا سیستم اکباتان با یک سال گارانتی و سه سال خدمات پس از فروش به بازار عرضه شده است.