عضو کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای، با تاکید بر این که بخش اعظم واردات کالاهای IT از مبادی رسمی انجام می‌‏پذیرد، گفت: با تعیین غیرمنطقی تعرفه‌‏ها و دشوارسازی واردات کالاهای IT، افزایش قاچاق را در این حوزه شاهد خواهیم بود. فرزاد فروردین، درگفت‌وگو با «ایلنا»، با تاکید بر سه وجه مثلث واردات، تولید و قاچاق یک کالا، اظهارداشت: در صورتی که به هر کدام از این سه وجه بی‌‏توجهی شود آثار زیان‌‏باری برای اقتصاد کشور خواهد داشت.

فروردین، ادامه داد: حمایت یک‌‏جانبه و بی‌‏حساب دولت در سالیان دراز در خصوص برخی کالای تولید داخل از جمله خودرو، سبب شد که توانایی ورود و رقابت در بازارهای جهانی را نداشته باشیم.

وی، به تولید کالاهای ‌‏IT در کشور اشاره کرد و گفت: حمایت از تولید داخل با سیاست‌‏های منطقی که کیفیت و منافع مصرف‌‏کننده را در نظر داشته باشد قطعا به نفع کشور خواهد بود.

عضو کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور، در خصوص تعرفه حمایتی دولت برای تولید داخلی، یادآورشد: باید به مرور این حمایت کاهش یابد تا زمینه تقویت صنعت و تولید فراهم شود.

وی، اصولی و منطقی کردن حمایت از تولید را عامل اصلی جلوگیری از قاچاق در کشور دانست و به افزایش ناگهانی تعرفه گوشی در سال گذشته و عدم امکان کنترل واردات قاچاق آن اشاره کرد و یادآورشد: این قضیه در سال‌‏های گذشته درخصوص کالاهای IT نیز تجربه شده است؛ اما زمانی که تعرفه‌‏ها شکل منطقی به خود گرفت ریشه قاچاق در کالاهای فناوری اطلاعات خشکانده شد.