ثبات قیمت همچنان ادامه دارد - ۲۲ شهریور ۸۶

بازار دیجیتال- قیمت انواع چاپگر، دستگاه فتوکپی و فاکس طی دو ماه اخیر ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. طبق اعلام فعالان بازار دستگاه فاکس و فتوکپی، در بین برندهای مختلفی چون SHARP، PANASONIC، BROTHER، CANON و... دستگاه‌های فتوکپی SHARP از فروش بالایی برخوردارند.

صادقی، یک فروشنده انواع دستگاه فاکس و فتوکپی می‌‌گوید: طی سال‌های اخیر به علت ورود دستگاه‌های چند کاره از میزان تقاضا برای دستگاه‌های تک‌کاره تا حد قابل‌توجهی کاسته شده است.

این فروشنده معتقد است: در‌حال‌حاضر دستگاه‌های فتوکپی و فاکس تک کاره SHARP جزو پرفروش‌‌های بازار هستند که بیشتر مورد استفاده شرکت‌های بزرگ با تعداد کپی و فاکس روزانه بالا قرار می‌گیرند.

نمایندگی فروش دستگاه‌های فاکس و فتوکپی SHARP (مادیران) نیز از ثبات قیمت این دستگاه‌ها طی سه ماه اخیر خبر داده و می‌گوید تنها مدلی که طی دو‌ماه اخیر با تغییر قیمت مواجه شده است، مدل AR-۱۱۸J است که در‌حال‌حاضر با ۵۴هزار تومان رشد قیمت با نرخ یک‌میلیون و ۳۵۳هزارتومان به فروش می‌رسد.

یکی دیگر از فروشندگان نیز از کیفیت بالای دستگاه‌های فتوکپی XEROX خبر می‌دهد.

نمایندگـــی فـــــروش دستگاه‌های فتوکپی XEROX (زیراکس‌ایران) نیز مدل‌های work center pro ۲۷۵ و copy center۱۱۸ را به ترتیب گران‌قیمت و ارزان‌ترین دستگاه‌های کپی این شرکت معرفی کرد که به ترتیب با قیمت ۱۴میلیون و ۲۰۰هزار و یک‌‌میلیون و ۵۲۰هزارتومان در بازار به فروش می‌رسند.

در بازار چاپگر نیز قیمت اکثر برندها تقریبا ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده و در مقابل نرخ چاپگرهای HP نسبت به سه هفته گذشته در حدود ۳هزار تا ۴۰هزارتومان کاهش یافته است.

فعالان بازار علت این امر را کاهش میزان خرید و فروش چاپگرهای تک‌کاره و افزایش تقاضا برای چاپگرهای چندکاره عنوان می‌کنند. این فروشندگان معتقدند در حال حاضر میزان فروش چاپگرهای چندکاره نسبت به انواع تک‌کاره این کالا بالاتر است.

برخی از فعالان معتقدند، در حال حاضر چاپگرهای سامسونگ، کانن و ... در بازار با حدود ۲درصد افت قیمت به فروش می‌رسند. این در حالی است که نمایندگی فروش این کالاها از ثبات قیمت انواع چاپگرهای خود طی دو ماه اخیر خبر می‌دهند.