شیوع بیماری‌های موبایلی در جهان!

بازار دیجیتال- براساس بزرگ‌ترین تحقیقات صورت گرفته درخصوص اثرات استفاده از تلفن‌همراه، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ نشانی درخصوص خطرآفرین بودن استفاده از تلفن‌های همراه بر سلامتی انسان وجود ندارد. با این حال دانشمندان هنوز در مورد خطرات احتمالی استفاده طولانی‌مدت از تلفن‌همراه شک دارند. تحقیقاتی که در انگلیس صورت گرفته است بیانگر این نکته است که کودکان به دلیل آنکه مغزی حساس و ضعیف‌تر نسبت به بزرگسالان دارند، می‌توانند بیشتر در معرض خطرات استفاده از تلفن‌همراه باشند.

اما از سوی دیگر و براساس تحقیقی که در استرالیا صورت گرفته است، استفاده مداوم از تلفن‌همراه افراد را دچار اضطراب و افسردگی می‌کند. همچنین گفته می‌شود استفاده بیش از حد از تلفن‌همراه منجر به نوعی اعتیاد در بین کاربران و افزایش مشکلاتی همچون خودباوری می‌شود.

گفته می‌شود کاربران استرالیایی به شدت به استفاده از تلفن‌همراه خود وابسته شده‌اند و اگر مجبور به خاموش کردن تلفن‌همراه خود شوند، دچار عوارض متعددی از جمله اضطراب می‌شوند، حتی اگر به تماس‌ها یا پیام‌های کوتاه پاسخ ندهند خودباوریشان کاهش می‌یابد.

اما یک تحقیق دیگر که در لوس‌آنجلس صورت گرفته است نشان می‌دهد که حدود دوسوم کاربران تلفن‌همراه از پدیده‌ای به نام «توهم زنگ گوشی» رنج می‌برند، پدیده‌ای که افراد در آن فکر می‌کنند صدای زنگ گوشی خود را شنیده و یا لرزش آن را احساس کرده‌اند و این در صورتی است که واقعا گوشی زنگ نخورده است.

گفته می‌شود ۶۷درصد از شرکت‌کنندگان ۱۸ تا ۲۶ساله‌ای که در این تحقیقات حضور داشتند، ماهانه هزینه زیادی را برای تلفن‌همراه می‌پردازند در نتیجه دقایق بیشتری از آن استفاده کرده، بیشتر پیام کوتاه می‌فرستند و بیشتر دچار این عارضه می‌شوند.

همچنین گفته می‌شود افرادی که به جای صحبت با تلفن‌همراه بیشتر از پیام کوتاه استفاده می‌کنند، بیشتر از کاربران دیگر از اجتماع هراسان هستند و به تنهایی میل دارند.