کوچک‌ترین دوربین فیلمبرداری HD معرفی شد

بازار دیجیتال - شرکت PANASONIC در اواخر ماه آگوست دو محصول جدید خود را به بازار دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال معرفی کرد. مدل‌های SD۵ و SX۵ دوربین‌های جدید این شرکت از سری دوربین‌های فیلمبرداری با وضوح تصویر بالا (HD) هستند.

هر دو این دوربین‌ها امکان ضبط تصاویر با وضوح بیشتر از ۱۰۸۰×۱۹۲۰ را به کاربرانشان داده و از سیستم دوربین ۳CCD شرکت PANASONIC بهره می‌برند.

این دوربین‌ها دارای تکنولوژی لرزش‌گیر دست در هنگام ضبط فیلم بوده و مجهز به لنزهای LEICA هستند. مدل SD۵ که به گفته مسوولان PANASONIC کوچک‌ترین دوربین فیلمبرداری HD دنیا است، امکان ضبط فیلم‌ها روی کارت‌های حافظه SD و SDHC را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

به این ترتیب کاربران این دوربین می‌توانند بیش از ۱۸۰ دقیقه فیلم را روی کارت حافظه SHDC جدید این شرکت با حافظه ۸ گیگابایت ذخیره کنند. این در حالی است که آنها امکان ذخیره بیش از ۳۶۰ دقیقه فیلم روی کارت حافظه SD با ظرفیت ۱۶ گیگابایت را در اختیار دارند.

این کارت‌های حافظه همچنین قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت ۲۰ مگابایت در هر ثانیه را دارند. دوربین‌ مدل SX۵ این شرکت هم قابلیت ضبط تصاویر در هر دو کارت‌های حافظه SD و SDHC و DVD با فرمت MPEG۲ دارند. نرم‌افزار ویرایش فیلم، دستگاه کنترل از راه دور، پورت USB و کابل AV از دیگر امکانات این دوربین‌ها هستند.

دوربین‌های فیلمبرداری جدید PANASONIC ابتدا در بازار استرالیا معرفی و عرضه شده‌اند اما هنوز زمان عرضه عمومی آنها از طرف مسوولان این شرکت اعلام نشده است.

این در حالی است که PANASONIC قیمت دوربین‌های فیلمبرداری جدید مدل SD۵ و SX۵ را به ترتیب ۱۸۹۹ دلار و ۱۷۹۹ دلار اعلام کرده است.