رونمایی از بزرگ‌ترین تلفن ویندوزی به تعویق افتاد
براساس اظهارات منابع مطلع، پس از آنکه شرکت مایکروسافت واحد تولید تلفن حق اختراعات ثبت شده شرکت فنلاندی نوکیا را خریداری کرد، رونمایی از فبلت 6 اینچی نوکیا را با سیستم‌عامل ویندوز معرفی کرد که قرار بود هفته آینده رونمایی شود که به ماه آتی موکول شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اخبار غیر رسمی از شرکت نوکیا مراسم رونمایی از لومیا ۱۵۲۰ نوکیا با صفحه نمایش بزرگ که قرار بود روز ۲۶ سپتامبر برگزار شود به تعویق افتاده و گزارش‌های جدید حاکی از این است که این دستگاه تا اواسط اکتبر معرفی نخواهد شد.
تصاویر این فبلت ۶ اینچی با سیستم‌عامل ویندوز پیش‌تر فاش شده است، اما نوکیا از ارائه تمام جزئیات درباره این دستگاه خودداری کرده است. لومیا ۱۵۲۰ با نام رمز بندیت دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسلی است که به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین و شفاف‌ترین صفحه نمایش درمیان تمام تلفن‌های ویندوزی باشد. انتظار می‌رود که پس از معرفی این فبلت، تعداد دستگاه‌های ویندوزی با صفحه نمایش ۱۰۸۰ پیکسلی افزایش یابد.
لومیا ۱۵۲۰ دارای یک بدنه ساخته شده از پلی‌کربنات است و پردازشگر چهار هسته‌ای کوالکوم اسنپ دراگون آن را تقویت می‌کند، این درحالی است که این فبلت ویندوز با یک دوربین پشت ۲۰ مگاپیکسلی همراه شده است. یکی از دلایل احتمالی تاخیر در معرفی لومیا ۱۵۲۰ فروش واحد تولید تلفن نوکیا به شرکت مایکروسافت است که اوایل ماه جاری اعلام شد.
به عنوان بخشی از این معامله استفان الوپ از سمت خود به عنوان مدیر اجرایی نوکیا کناره‌گیری می‌کند تا به معاون رییس بخش دستگاه‌ها و خدمات مایکروسافت منصوب شود. الوپ پیشتر از مدیران اجرایی مایکروسافت و یکی از معدود نامزدهای پیشنهاد شده برای جایگزینی استیو بالمر مدیرعامل کنونی مایکروسافت است که تا تابستان آینده بازنشسته می‌شود.