شرکت اوراکل اخیرا یکی از راهکارهای برنامه‌‏ریزی منابع سازمانی خود را که از طریق فناوری‏‌های پردازش ابری عرضه می‌‏شود، به روز کرده است. تسهیل فرآیندهای کسب‌وکار در صنایع و خدمات مالی از جمله دلایل این به‏‌روزرسانی اعلام شده است.
به گزارش و‌ب‏‌سایت cbronline، شرکت اوراکل راهکارهای برنامه‏‌ریزی منابع سازمانی خود را که‌ ای آر پی کلود (ERP Cloud) نام دارد، به روز کرده است. هدف از به‌روز‏رسانی این راهکار، تسهیل فرآیندهای کسب و کار در صنایع مالی و برآوردن سایر ملزومات فناورانه این کسب و کار‌ها اعلام شده است. اوراکل ادعا کرده است به‏‌روزرسانی این راهکار باعث می‌‏شود دسترسی فوری و آنیِ کسب‌وکارهای کاربر به اطلاعات افزایش یابد، بینش و قدرت تصمیم‏‌گیری آنها بیشتر شود و در ‌‌نهایت، بازدهی و راندمان کسب‌وکار نیز افزایش یابد.
بر اساس این گزارش، نسخه به‏‌روز شده این راهکار از قابلیت‏‌هایی همچون پلت‏فرم گزارش‏‌دهی چندبُعدی، یکپارچگی گسترده‌‏برگ‏‌ها و ابزارهای تصویرسازی، داشبوردهای نقش محور و تفکیک حوزه‏‌های کاری برخوردار شده است. منبع‌‏یابی راهبردی و اتوماسیون، رویه‌‏های خود خدمتی (سلف سرویس) و پورتال‏‌های ویژه تامین‏‌کنندگان از جمله دیگر قابلیت‏‌هایی است که اوراکل آنها را به راهکار برنامه‏‌ریزی منابع سازمانی خود افزوده است. معاون بخش توسعه نرم‌‏افزارهای کاربردی در شرکت اوراکل درباره اهمیت به‏‌روزرسانی این راهکار‌ها گفته است: محیط جهانی
کسب و کار‌ها پیوسته و در حال تغییر است و در این میان بسیار مهم است که شرکت‏‌ها فرآیندهای کسب و کار خود را ساده‏‌تر کنند، بازدهی خود را افزایش دهند و هزینه‏‌های خود را کنترل کنند. راهکار ERP Cloud به مشتریان ما اجازه می‌‏دهد کارآیی و عملکرد کسب‌وکار خود را افزایش دهند. شرکت اوراکل در این حوزه‏‌ها دارای دو راهکار دیگر با نام راهکار پردازش ابری مدیریت سب پروژه‏‌ها
(PPM Cloud) و راهکار پردازش ابری مدیریت زنجیره تامین (SCM Cloud) نیز هست که در آنها به فرآیندهای ویژه صنایع مالی توجه خاصی شده است.