محققان دانشگاه توکیو ایده جالبی مطرح کرده‌اند که بر اساس آن می‌توان گوشی‌های هوشمند را با استفاده از امواج مایکروویو شارژ کرد. به گزارش «موبنا»، تحقیقات نشان داده اجاق‌های مایکروویو هنگام گرم کردن غذا، انرژی زیادی آزاد می‌کنند که بخش بزرگی از این انرژی هدر می‌رود.
بر این اساس محققان ژاپنی قصد دارند ابزاری طراحی کنند تا به کمک آن بتوانند این انرژی هدر رفته را جمع‌آوری کرده و در دستگاه‌های دیگر مورد استفاده قرار دهند.
بر اساس آزمایش‌های انجام شده توسط پژوهشگران ژاپنی، روشن بودن اجاق مایکروویو برای دو دقیقه، انرژی لازم برای روشن کردن برخی از دستگاه‌های آشپزخانه همچون تایمر را تنها برای چند دقیقه تامین می‌کند. بر این اساس می‌توان انتظار داشت که با استفاده از این انرژی بتوان گوشی‌های موبایل را نیز شارژ کرد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که امواج مایکروویو در محیط خانه و استفاده نکردن از باتری‌های معمول در دراز مدت می‌تواند تا حدی به کاهش تولید گاز دی‌اکسید کربن و در نتیجه کاهش گازهای‌های گلخانه‌ای کمک کند. ایده اصلی این تحقیق پژوهشگران ژاپنی، به مطالعات ناسا برمی‌گردد. دانشمندان سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا در پی یافتن راه‌هایی هستند تا بتوانند انرژی هدر رفته خورشیدی را جمع‌آوری کرده و سپس در قالب امواج رادیویی به زمین ارسال کنند.