نوکیا در مراسم Nokia world 2013 خود که روز گذشته در ابوظبی برگزار شد، از جدیدترین محصولات خود شامل تبلت گوشی‌های جدیدش از سری آشا رونمایی کرد.
به گزارش «موبنا»، شرکت نوکیا که در طول یکی، دو سال گذشته موفقیت چندانی نداشت و جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در دنیا از دست داد، امروز در مراسم سالانه Nokia world ۲۰۱۳ در ابوظبی از نخستین تبلت خود و چند مدل گوشی از سری آشا با قیمت مناسب رونمایی کرد. نخستین تبلت نوکیا از سری لومیا با نام ۲۵۲۰ معرفی شد که نمایشگر ۱/۱۰ اینچی و دوربین ۷/۶ مگاپیکسلی دارد و از سیستم‌عامل ویندوز آرتی ۱/۸ پشتیبانی می‌کند.
این دستگاه همچنین از سرویس نقشه HERE که رایگان است، بهره می‌برد و از پردازنده کوالکام اسنپدرگون ۸۰۰ و باتری هشت هزار میلی آمپری برخوردار است و در رنگ‌های قرمز، سفید، سیاه و آبی راهی بازار می‌شود.
گوشی‌های جدید نوکیا هم از سری آشا با نام‌های ۵۰۰، ۵۰۲ و ۵۰۳ معرفی شدند. در سری جدید گوشی‌های آشا پلت‌فورم تغییر کرده و طراحی بدنه فشرده‌تر و کریستالی شده است. دوربین مدل‌های ۵۰۲ و ۵۰۳ پنج مگاپیکسلی است و از ماه آینده برنامه WhatsApp برای هر سه مدل عرضه خواهد شد.
قیمت آشا ۵۰۰ با دوربین دو مگاپیکسلی ۶۹ دلار اعلام شده و آشا ۵۰۲ که دو سیم‌کارته است با قیمت ۸۹ دلار عرضه می‌شود. همچنین آشا ۵۰۳ با قیمت ۹۹ دلار به بازار می‌آید.