دنیای‌اقتصاد- در بازار رم برندهای گوناگونی حضور دارند که هر کدام سهمی از میزان فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
البته طی یکی دوسال اخیر در بازار شاهد رشد تنوع در زمینه برند، نوع و ظرفیت رم هستیم که این موضوع منجر به ایجاد فضای رقابتی در مورد این کالا در بازار شده است.
به گفته فعالان بازار در بازار رم برندهای گوناگونی نظیر K،Kingston Kingmax، Geil، PATRIOT، APACER، ADATA دیده می‌شود که در این بین Kingmax و Kingston بیشترین سهم فروش را در بازار داخلی به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین براساس اعلام باشگاه فعالان آی‌سی‌تی، در بازار رم برند Kingston با کسب ۲۸/۹ درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه نخست محبوب‌های بازار این کالا ایستاده است. سهم محبوبیت رم‌های این برند در فروردین ماه گذشته ۲۶/۴ درصد گزارش شده است.
پس از این برند هم Kingmax با کسب سهم محبوبیت ۱۸/۵ درصد در رتبه دوم محبوب‌های بازار رم ایستاده است. این در حالی است که سهم محبوبیت رم‌های این برند در فروردین ماهی که گذشت ۲۲/۵ درصد بودهاست
برند APACER هم با کسب ۱۳/۱درصد از سهم محبوبیت بازار سومین برند محبوب بازار رم از سوی باشگاه فعالان آی‌سی‌تی معرفی شده است. این در حالی است که سهم محبوبیت رم‌های APACER در فروردین ماه گذشته در حدود ۱۸/۴درصد بوده است. CORSAIR برند دیگری است که در رتبه چهارم محبوب‌های بازار رم ایستاده است.
سهم محبوبیت رم‌های این برند هم در بازار داخلی در حدود ۹ درصد اعلام شده است. سهم محبوبیت رم‌های CORSAIR در ۶ ماه قبل در حدود ۵/۷درصد بوده است.
GEIL هم با کسب سهم محبوبیت ۶/۸ درصدی در رتبه بعدی محبوب‌های بازار این قطعه قرار دارد. بنا بر گزارش باشگاه فعالان آی‌سی‌تی سهم محبوبیت رم‌های این برند در ۶ ماه گذشته در حدود ۶/۱ درصد بوده است.
در نهایت ADATA با کسب سهم محبوبیت ۶/۵ درصد در رتبه ششم محبوب‌های بازار رم ایستاده است. سهم محبوبیت رم‌های این برند در فروردین ماهی که گذشت در حدود ۳/۵ درصد بوده است.

کینگ استون محبوب‌ترین برند در بازار رم