تبلت آندرویدی ارزان قیمت HP برای جمعه سیاه
دنیای‌اقتصاد- شرکت HP به دنبال عرضه تبلت آندرویدی ارزان قیمت در روز جمعه سیاه امسال است.
به همین دلیل این شرکت تصمیم دارد برای این کار با Intel همکاری کند. این در حالی است که Intel دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های خودش را که در روز جمعه سیاه با تخفیف عرضه خواهند شد، اعلام کرده است. جمعه سیاه هر سال در اولین روز جمعه بعد از روز شکرگزاری برگزار می‌شود و نوعی جشنواره خرید برای سال نو میلادی است. روز جمعه سیاه امسال هم قرار است در روز بیست‌ونهم نوامبر یعنی چند روز دیگر برگزار شود.
شرکت Intel برای تولید چند تبلت با شرکت‌های مختلف همکاری می‌کند که همه آنها در روز جمعه سیاه عرضه خواهند شد. یکی از این دستگاه‌ها یک تبلت آندرویدی ساخت HP با قیمت بسیار پایین است. این تبلت ۷ اینچی که با نام Mesquite عرضه می‌شود، مجهز به یک پردازنده ساخت Intel بوده و با قیمت ۸۹ دلار در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد. با این اوصاف نباید انتظار مشخصات سخت‌افزاری بالایی از آن داشت، اما احتمالا این محصول با استقبال زیادی در بازار مواجه خواهد شد.
Intel علاوه بر همکاری با HP، قرار است تبلت Venue ۸ ساخت شرکت Dell را هم که از پردازنده این شرکت بهره می‌برد با قیمت ۱۳۰ دلار در این روز عرضه کند. این شرکت همچنین اعلام کرده است که نسخه ۱۰ اینچی تبلت Galaxy Tab۳ سامسونگ را هم با تخفیف ۱۰۰ دلاری یعنی با قیمت ۳۰۰ دلار در این روز عرضه خواهد کرد.