گسترش ارتباطات از خودرو تا محتوا
دنیای‌اقتصاد - نمایشگاه CES فرصت مناسبی برای نخستین معرفی محصولاتی است که قرار است، طی ماه‌های آینده در بازار تکنولوژی عرضه شوند. در این میان سامسونگ هم امسال چند محصول جدید را در غرفه خود در این نمایشگاه عرضه کرده است که به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم:
وسایل حرکتی کنترل از راه دور
حالا با ساعت هوشمند سامسونگ می‌توان خودرو BMW i۳ را از راه دور کنترل کند.
BMW i۳ اولین اتومبیل کاملا الکترونیکی دنیا، از سیم‌کارتی استفاده می‌کند که در هر زمان دسترسی و کنترل ماشین را از راه دور به راننده می‌دهد. استفاده از اپلیکیشن BMW i Remote به راننده این امکان را می‌دهد که از اطلاعات اتومبیلش، از قبیل حرارت، قدرت باتری، باز یا بسته بودن پنجره و سان روف ماشین از هر کجا از طریق موبایل هوشمندش آگاه شود.
سامسونگ همچنین با شرکت Trek Bikes که پیشرو در طراحی و ساخت دوچرخه است، نیز همکاری مشابهی را انجام داده که نتیجه آن شارژ باتری موبایل Note۳ در موقع پدال زدن و استفاده از سنسورهای دورچرخه و دیدن اطلاعات مربوط به آن روی صفحه موبایل است.
همچنین این شرکت کره‌ای در همکاری با کیدروبات که از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در ساخت و طراحی اسباب بازی است، وسایلی را تولید کرده که از Galaxy Gear سامسونگ الهام گرفته‌اند.
سامسونگ همچنین درغرفه خود ۳D systems را به نمایش گذاشته است. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران می‌توانند به طراحی سکه‌هایی بپردازند و آن را به پرینتر سه‌بعدی بفرستند.
دوربین عکاسی
دوربین آندرویدی WB۲۲۰۰F از دیگر محصولاتی است که این شرکت کره‌ای در CESامسال عرضه کرده است. این دوربین قابلیت ۶۰ برابر زوم اپتیکال دارد و مناسب عکاسان حرفه‌ای است که ویژگی‌های اپتیکال دوربین، باتری و ظرفیت برایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است
این دوربین به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی مجهز است و با دارا بودن ویژگی چون Photo Beam به کاربر اجازه می‌هد که عکس‌ها را بلافاصله از دوربین به موبایل انتقال دهد، یا سریعا از آنها پشتیبان تهیه کند.
تبلت و بسته‌های هدیه
سامسونگ درست دو روز پیش از آغاز نمایشگاه، تبلت‌های جدیدی را عرضه کرده بود، اما در جریان نمایشگاه از بسته‌های هدیه برای مشتریان محصولات جدیدش خبر داد. این هدایا شامل حق اشتراک بلندمدت چندین سایت خبری مهم، شبکه اجتماعی و سایت‌های ذخیره سازی ابری است که مجموع آنها ارزشی برابر ۷۰۰ دلار دارد.
توسعه اکوسیستم UHD
این شرکت همچنین در نمایشگاه اعلام کرده که اکوسیستم UHD خود را با همکاری چندین شریک رسانه‌ای بین‌المللی توسعه می‌هد. هدف از این کار سازگاری مصرف‌کننده با این فناوری برای دسترسی به محتوای UHD است.
سامسونگ قصد دارد با پیشگامان ارائه‌دهنده سرویس ویدئوی آنلاین یا استریم مثل آمازون، نت فلیکس و ام‌گو و همچنین ارائه‌دهندگان تلویزیون‌های ماهوارهای مثل DIRECTTV یا کامکست محتوای UHD را از طریق اپلیکیشن عرضه کند.
با این حساب دارندگان تلویزیون‌های UHD این شرکت به زودی به سرویس استریم محتوای UHD دسترسی پیدا می‌کنند. ویژگی محتوای UHD فایل‌های با حجم بالا و کیفیت ۸ میلیون پیکسلی است که نیاز به فناوری فشرده‌سازی و انتقال داده خاص دارد. سامسونگ همچنین در نمایشگاه نخستین تلویزیون مفهومی ۸K جهان را معرفی کرد.

گسترش ارتباطات از خودرو تا محتوا