کروم باکس با امکان پشتیبانی از ویدئوهای 4K
دنیای‌اقتصاد- شرکت Asus به تازگی یک کامپیوتر شخصی مینی دسکتاپ مبتنی بر سیستم‌عامل کروم گوگل را به بازار معرفی کرده است. این محصول که با نام کروم باکس شناخته می‌شود مجهز به امکانات سخت افزاری جدید و به روز بوده و به این دلیل می‌تواند در بازار با استقبال خوبی مواجه شود.
این کروم باکس مجهز به پردازنده Haswell بوده و Asus امیدوار است که با عرضه آن بتواند با شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت در بازار مینی دسکتاپ‌ها که این روزها رونق خوبی هم گرفته است، رقابت کند.
هرچند کروم باکس‌ها هنوز در بازار چندان موفق نشده‌اند، اما با توجه به موفقیت خوب کروم‌بوک‌ها در بازار انتظار می‌رود این محصولات هم حضور پررنگی در بازار داشته و با استقبال کاربران مواجه شوند.
کروم باکس جدید Asus در واقع دومین کروم باکس بازار است. اولین کروم ‌باکس را شرکت Samsung با نام mini PC به بازار معرفی کرد. این در حالی است که کامپیوترهای چندمنظوره یا All-in-One هم رقیبی جدی برای کروم باکس‌ها در بازار به حساب می‌آیند.
شرکت Asus اعلام کرده است که کروم ‌باکس جدیدش را در بازار ایالات متحده در دو نسخه مجهز به پردازنده Core i۳-۴۰۱۰U یا نسخه مجهز به پردازنده Celeron ۲۹۵۵U به بازار عرضه خواهد کرد، اما این محصول در دیگر مناطق دنیا با پردازنده Core i۷ عرضه خواهد شد. این دستگاه امکان پشتیبانی از ویدئوها و فیلم‌های با فرمت ۴K را دارد و مجهز به پورت‌های HDMI و DisplayPort هم هست.
ابعاد این دستگاه برابر ۶۵/۱ در ۸۸/۴ در ۸۸/۴ اینچ بوده و از چهار پورت USB ۳.۰، یک اسلات کارت حافظه microSD، بلوتوث و Wi-Fi بهره می‌برد. این محصول هم مانند دیگر دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم حافظه داخلی نسبتا کم و برابر ۱۶ گیگابایت از نوع SSD دارد.
شرکت Asus اعلام کرده است که این کروم باکس جدید را از ماه مارس آینده و با قیمت پایه ۱۷۹ دلار به بازار عرضه می‌کند. بد نیست بدانید که خریداران این دستگاه هدیه ۱۰۰ گیگابایت فضای ابری رایگان در سرویسGoogle Drive را هم دریافت می‌کنند.