اعتراض شرکت‌های اینترنتی به کاهش نرخ اینترنت
خبرگزاری مهر- در پی مصوبه کاهش نرخ 35 درصد پهنای باند اینترنت برای شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ADSL که دو روز گذشته از سوی وزیر ارتباطات ابلاغ شد، سایر سرویس‌دهندگان اینترنتی در نامه‌ای اعتراضی به وزیر ارتباطات خواستار تجدیدنظر در نوع نگاه صورت گرفته به تعرفه این خدمات شدند.
در پی مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، فعالان صنف اینترنت به‌دلیل آنچه که تفکیک میان سرویس‌دهندگان اینترنتی عنوان می‌کنند نسبت به تصمیم وزارت ارتباطات برای کاهش نرخ پهنای باند واکنش نشان دادند.
محمودرضا خادمی عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در مورد این اعتراض گفت: با ابلاغ این مصوبه نرخ پهنای باند برای شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت ADSL با سایر ارائه‌کنندگان خدمات اینترنت شامل ISP، ISDP، وایمکس و GPRS حدود ۳۵ درصد تفاوت خواهد داشت و این تفکیک امتیاز که از سوی وزارت ارتباطات برای شرکت‌های PAP اعمال شده است جای سوال دارد.
وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات باید در تعیین قیمت‌ها تمامی سرویس‌های اینترنتی را مدنظر قرار می‌داد، افزود: برای یکسان‌سازی قیمت‌ها و استفاده تمامی کاربران اینترنت از تخفیف اعمال شده، نباید در نرخ پهنای باند دوگانگی وجود داشته باشد.
خادمی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از اعتدال در نرخ‌های مصوب افزود: کاربران اینترنت و ارائه‌دهندگان سرویس‌های مختلف، باید یکسان از این کاهش قیمت بهره ببرند.
عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از ارسال نامه فعالان اینترنت به محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی اعتراض به این تصمیم خبر داد گفت: در این نامه خواهان تجدیدنظر در این تصمیم توسط وزیر ارتباطات هستیم.
وی با بیان اینکه فعالان صنف اینترنت خواهان اعمال تغییر قیمت در نرخ پهنای باند و نرخ خدمات شبکه و انتقال برای تمامی سرویس دهندگان هستند ادامه داد: در نوع نگاه وزارت ارتباطات به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت باید تجدیدنظر صورت گیرد.
خادمی مصوبه فعلی را موجب به وجود آمدن نابسامانی در بازار پهنای باند و اینترنت ارزیابی و تاکید کرد که باید برای کاربران و تمامی سرویس‌دهندگان اینترنتی اعتدال قیمت به وجود آید.
با اعمال مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات، قیمت هر STM۱ اینترنت برای شرکت‌های ارائه‌دهنده ADSL از ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۲۴ میلیون تومان کاهش خواهد یافت.