مریم عسگری- اگرچه بنا بر اعلام برخی از فعالان بازار کامپیوتر، بازار این کالا به ویژه نوت‌بوک طی سه ماه گذشته روزهای بی‌رونقی را گذرانده و به همین دلیل موجودی در بازار کاهش یافته است، اما گروه دیگری از فعالان بازار که شامل نمایندگی‌های فروش، شرکت‌های عرضه کننده و واردکنندگان می‌شوند از رشد نسبی تقاضا برای این کالا طی هفته گذشته و ورود مدل‌های جدید به بازار طی هفته‌ آینده خبر داده‌اند.
این دسته از فعالان بازار همچنین با تایید موضوع کاهش موجودی و کاهش حجم واردات در ماه‌های گذشته گفتند، اگر چه حجم واردات طی ماه‌های آذرماه تا اواخر بهمن کاهش یافته است، اما این به معنی عدم ورود کالا به بازار نبوده است. به‌طوری‌که طی سه تا چهار ماه اخیر شاهد عرضه محصولاتی جدید در حوزه نوت‌بوک و تبلت‌های هیبریدی بودیم.
علاوه‌بر این، طی یک هفته تا یک ماه گذشته برخی از شرکت‌ها اقدام به واردات نوت‌بوک و تبلت‌های هیبریدی جدید به بازار کرده‌اند و محصولات جدید گروه دیگری از شرکت‌ها نیز در راه بازار است.
با توجه به این موضوع در این گزارش ما به معرفی جدیدترین نمونه‌های کامپیوترهای شخصی که طی یک هفته تا سه ماه اخیر وارد بازار شده‌اند پرداخته‌ایم. اگر به این موضوع علاقه‌مندید این گزارش را بخوانید:
ASUS
ایسوس یکی از برندهای محبوب در بازارایران است که طی سال‌های اخیر به‌دلیل گستردگی واحدهای خدمات پس از فروش و همچنین افزایش تنوع محصولات در رده‌های قیمتی گوناگون توانسته است محبوبیت بیشتری نسبت به قبل در بازار به دست آورد.
با این تفاسیر، طبیعی است که این برند روی ورود محصولات جدید پرسرعت‌تر از برندهای دیگر عمل کند.
بر اساس اعلام شرکت «آوات» یکی از نمایندگی‌های فروش محصولات این برند در بازار ایران؛ این برند طی ماه‌های اخیر محصولات متنوعی را در رده کامپیوترهای تبدیل شونده به بازار عرضه کرده است که معروف‌ترین آنها مدل ASUS TransformerBook Trio است که دو سیستم‌عامل آندروید و ویندوز را در کنار هم دارد.
براساس اعلام این شرکت، مدل
ASUS TransformerBook T۱۰۰ نیز به‌دلیل قیمت مناسب برای کاربران ارزان پسند و مدل ASUS Taichi ۳۱ هم برای حرفه‌ای‌هایی که به قیمت اهمیت نمی‌دهند به بازار عرضه شده است.در حوزه نوت‌بوک این برند هم مدل‌هایG۷۵۰JH ۳D، G۵۳SX ۳D و... که نوت‌بوک‌های سه‌بعدی هستند در بازار وجود دارد.
SONY
در میان برندهای موجود در بازار سونی با وجود انتشار اخباری در رابطه با فروش خط تولید نوت‌بوک‌های vaio، بیش از سایرین محصول جدید در حوزه کامپیوترهای شخصی همراه وارد بازار کرده است.
این برند طی هفته‌های اخیر نوت‌بوک‌های جدیدی وارد بازار کرده است. این دستگاه‌ها که از سری MULTI FLIP هستند در سایزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اینچ با قیمتی در حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تا هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.
LENOVO
این برند هم طی هفته‌های اخیر نوت‌بوک‌های جدید G۵۱۰ را با کانفیگ (قابلیت فنی) مختلف به بازار عرضه کرده است.
علاوه‌بر این مدل Z۵۱۰ هم از نوت‌بوک‌های تازه‌وارد این خانواده است. لنوو همچنین طی روزهای اخیر دستگاه جدید MIIX۲ را با صفحه نمایش هشت اینچی و سیستم‌عامل ویندوز روانه بازار کرده است که به‌دلیل قابلیت اتصال به کیبورد می‌توان آن را در رده تبدیل شونده‌ها قرار داد.
MSI
این برند هم با ایجاد برخی از تغییرات فنی در مدل GT۷۰، مدل GT۷۰ Dragon Edition۲ را برای علاقه‌مندان گیم به بازار عرضه کرده است. علاوه‌بر این مدل GS۷۰ یکی دیگر از نوت‌بوک‌های این خانواده است که مناسب گیمرها و کاربران حرفه‌ای است که عنوان باریک‌ترین و سبک‌ترین نوت‌بوک گیمینگ دنیا را به خود اختصاص داده است.
مدل CX۶۱-i۷ هم یکی از نوت‌بوک‌های جدید این خانواده با قیمت مناسب است.
ACER
براساس اعلام «سازگار ارقام» یکی از نمایندگی‌های فروش محصولات این خانواده در بازار؛ آخرین محصولات ایسر در ۶ ماه گذشته وارد بازار شده‌اند. اما این برند نوت‌بوک‌های سری V۳، V۵ را که در حال حاضر در بازار موجودند، با کانفیگ جدیدتر به بازار عرضه خواهد کرد. علاوه‌بر این ACER نوت‌بوک‌های جدید V۷ را که محصول جدید این برند است به‌زودی راهی بازار ایران می‌کند.
مدل‌های P۳، R۷ از این خانواده هم به‌زودی میهمان بازار ایران می‌شوند.
HP
این برند طی سه ماه اخیر محصول جدیدی برای بازار نداشته است. اما سری جدید نوت‌بوک و تبلت‌های هیبریدی این خانواده در راه بازار ایران است. براساس اعلام «ایران اچ پی» یکی از نمایندگی‌های فروش محصولات اچ‌پی در بازار ایران، مدل‌های HP EliteBook ۸۴۷۰p، HP Pavilion E۰۲۰ و PAVILION N۰۲۰ از محصولات جدیدی از خانواده اچ‌پی هستند که طی هفته‌های آینده وارد بازار ایران می‌شوند.

از نوت‌بوک‌های چرخشی تا تبلت‌های هیبریدی