دنیای‌اقتصاد- در حالی که همه مردم دنیا در سال 2012 به خاطر تکنولوژی صفحات لمسی هیجان ‌زده شده بودند، حالا گویا باید منتظر ورود تکنولوژی‌های جدید باشیم.
صفحات لمسی در واقع به این دلیل به سرعت محبوبیت پیدا کردند که از طریق تعامل با لمس، این حالت را در کاربر ایجاد می‌کردند که تصور کند به طور مستقیم می‌تواند چیزی را که روی صفحه قرار دارد، حس کند. حالا شرکت Fujitsu به دنبال استفاده از تکنولوژی لمسی- بصری خودش در محصولات آینده‌اش است.
به این ترتیب گویا این شرکت در حال کار روی یک سیستم مافوق صوت است که میزان اصطکاک میان انگشتان و صفحه نمایش را تنظیم کرده و تغییر می‌دهد. انتظار می‌رود این تکنولوژی به زودی برای مصارف تجاری آماده شود و در تصاویری که در وب‌سایت شرکت Fujitsu درباره آن منتشر شده به نظر می‌رسد که کاربران می‌توانند با استفاده از این تکنولوژی تارهای یک ‌ساز ژاپنی را کشیده و رها کنند یا حتی یک تمساح را هم لمس کنند. شرکت Fujitsu یک نمونه اولیه از این تکنولوژی خودش را برای نمایش در کنگره جهانی موبایل آماده کرده است و تصمیم دارد که آن را تا سال ۲۰۱۵ برای عرضه در قالب یک سخت‌افزار تجاری عرضه کند. بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که اولین محصولاتی که با این تکنولوژی روانه بازار می‌شوند، تبلت‌هایی از شرکت Fujitsu باشند.