دو گوشی در رده متوسط HTC در کنگره جهانی موبایل
موبنا- امسال شرکت HTC دو مدل گوشی هوشمند در رده متوسط در غرفه خود در کنگره جهانی موبایل (MWC) به نمایش گذاشته است.
برخلاف سایر شرکت‌های موبایلی که گوشی‏های پیشرفته خود را در کنگره جهانی موبایل امسال به نمایش گذاشته‏اند، شرکت تایوانی HTC اقدام به معرفی دو مدل گوشی از رده متوسط کرده است.
گوشی‏های اچ‏تی‏سی با نام‏های Desire ۸۱۶ و Desire ۶۱۰ معرفی شده‏‏اند. Desire ۸۱۶ در دو نسخه LTE و HSPA+ به بازار عرضه می‏شود و دارای صفحه نمایش ۵/۵ اینچی با وضوح ۷۲۰ پیکسل است.
این گوشی به پردازنده Snapdragon ۴۰۰، حافظه ۵/۱ گیگابایتی و حافظه داخلی هشت گیگابایتی با امکان افزایش تا ۱۲۸ گیگابایت و باتری ۲۶۰۰ میلی‏آمپر ساعتی مجهز شده است.
از دیگر ویژگی‏های این گوشی می‏توان به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین ثانویه پنج مگاپیکسلی اشاره کرد. یکی از مهم‏ترین ویژگی‏های گوشی مذکور ضخامت ۹/۷ میلی‏متری و وزن ۱۶۵ گرمی آن با سایز بزرگی که برای آن در نظر گرفته شده است. Desire ۸۱۶ ماه آینده در کشور چین و سپس سایر کشورهای دنیا عرضه می‏شود.
اما گوشی Desire ۶۱۰ که با صفحه نمایش ۷/۴ اینچی qHD ارائه شده از پردازنده Snapdragon ۴۰۰ با قدرت ۲/۱ گیگاهرتز پشتیبانی می‏کند و یک گیگابایت RAM و هشت گیگابایت حافظه داخلی دارد.
دوربینی که اچ‏تی‏سی روی این گوشی قرار داده هشت مگاپیکسلی با فلش است و از دوربین ثانویه ۳/۱ مگاپیکسلی برای مکالمات تصویر بهره گرفته است.
این گوشی با پشتیبانی از سرویس‏های شبکه نسل چهارم راهی بازار می‏شود و با باتری۲۰۴۰ میلی‏آمپری در دسترس قرار می‏گیرد.