خبرگزاری فارس - شرکت وسترن دیجیتال اعلام کرد نوع جدیدی از هارد را با رنگ بنفش تولید کرده است که مخصوص برنامه‏های ضبط ۲۴ ساعته ویدئویی است.
به گزارش پی سی ورلد، این شرکت که هر هارد تولید شده خود را که مخصوص برنامه‌های خاص است با رنگ خاصی تولید می‌کند، هارد بنفش خود را برای استفاده در برنامه‌های نظارت ویدئویی ۲۴ ساعته طراحی کرده است. هاردهای مورد استفاده در برنامه‌های نظارت ویدئویی بالغ بر ۹۵ درصد مواقع در حال ذخیره‌سازی داده هستند که همین امر این شرکت را بر آن داشته است که هارد بنفش را با در نظر گرفتن این نکته بهینه‌سازی و تولید کند.
در بسیاری مواقع پس از پر شدن حافظه خالی هارد، هارد شروع به ذخیره سازی اطلاعات جدید روی اطلاعات قدیم می‌کند که همین امر باعث بروز برخی مشکلات در زمان ذخیره‌سازی اطلاعات جدید می‌شود و ممکن است بعضی تصاویر کلیدی از روی حافظه حذف شود، بر همین اساس، این هارد عملکرد بهتری را در زمینه ضبط تصاویر دارا است. این هارد که با حافظه‏های ۱ تا ۴ ترابایتی به بازار عرضه خواهد شد برای استفاده در سیستم‏های نظارت تصویری مکان‌های کوچک یا متوسط مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این سیستم‌های تصویری در منازل، دفترها و مکان‌های تجاری مختلف قابلیت استفاده دارند و با افزودن این هارد می‌توانند از ۱ تا ۳۲ دستگاه دوربین را پشتیبانی کنند.