همکاران سیستم- شرکت اپل به پشتیبانی امنیتی از سیستم‌عامل Mac OS X Snow Leopard پایان داد تا با این اتفاق یک‌پنجم کاربران جهانی که از رایانه‌های Mac استفاده می‌کنند، در مقابل حملات بدافزار‌ها بی‌دفاع بمانند.
به گزارش وب‌سایت theinquirer، درحالی‌که دنیای فناوری نگران بازنشسته شدن سیستم‌عامل ویندوز XP در شرکت مایکروسافت هستند، باید توجه داشت که علاقه‌مندان به Mac هم این روز‌ها مشکل مشابهی را پیش‌روی خود می‌بینند.
سیستم‌عامل Snow Leopard که در سال ۲۰۰۹ میلادی برای نخستین بار معرفی شد، برای کاربران رایانه‌ای اپل یک نقطه عطف محسوب می‌شد. این محصول آخرین نسخه از سری سیستم‌های‌عامل Mac OS X اپل محسوب می‌شد که از پردازنده‌های PowerPC پشتیبانی می‌کند.
باید گفت که با این اتفاق نه‌تنها سیستم‌عامل Snow Leopard به حیات خود پایان داده است، بلکه بسیاری از دستگاه‌ها و رایانه‌های اپل هم به آخر عمر خود رسیده‌اند؛ زیرا نسخه‌های جدید سیستم‌عامل Mac OS X با قابلیت پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی ساخته نشده‌اند و به صورت خودکار هر کاربری را که از رایانه‌های مبتنی بر پردازنده PowerPC Mac استفاده می‌کنند در مقابل آسیب‌پذیری‌ها بی‌دفاع می‌گذارند. آمار و ارقام منتشر شده توسط مرکز خبری ComputerWorld نشان می‌دهد که ۱۹ درصد کاربران رایانه‌ای اپل از نسخه Snow Leopard سیستم‌عامل Mac OS X استفاده می‌کند. برخلاف مایکروسافت، شرکت اپل هیچ خبر رسمی مبنی بر پایان طرح پشتیبانی از سیستم‌عامل رایانه‌ای خود منتشر نکرده است و بدون هرگونه اتفاق رسانه‌ای به پشتیبانی از ابزارهای اصلی این سیستم‌عامل پایان داده و همچنین پشتیبانی امنیتی از آن را هم کنار گذاشته است.