مدل‌های جدید تلویزیون در راهند

دنیای‌اقتصاد: بازار خرید و فروش تلویزیون طی دو ماه گذشته روزهای به شدت سرد و بی‌رونقی را سپری کرده است. فعالان بازار تلویزیون می‌گویند: با وجودی‌که ماه‌هاست با وجود نوسانات نرخ دلار آزاد تغییری در قیمت تلویزیون‌ها اعمال نکرده‌اند، اما بازار طی دو ماه اخیر مشتریان خود را از دست داده‌ است.

آنها معتقدند: با توجه به شرایط فعلی و با لحاظ‌کردن موضوع رشد هزینه‌های جانبی در سال جدید در بازار تلویزیون هم شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

یکی از تولیدکنندگان تلویزیون در این‌باره می‌گوید: رشد قیمت‌ها با توجه به افزایش ۲۵ درصدی نرخ حامل‌های انرژی و حقوق و دستمزد موضوع دور از ذهنی نیست و به احتمال زیاد در آینده نزدیک در بازار شاهد رشد قیمت‌ها خواهیم بود.

به گفته این تولیدکننده، تا پیش از این هم که دولت با ارائه ارز مبادله‌ای از تولیدکنندگان حمایت می‌کرد، در اکثر مواقع تولیدکنندگان ناچار به تامین ارز از بازار آزاد بودند؛ اما قیمت‌ها را افزایش ندادند. اما اکنون با رشد تورم و افزایش حقوق و دستمزد کارگران و رشد نرخ برق و از این قبیل، ناچار به افزایش قیمت خواهیم بود؛ مگر اینکه دولت از ما حمایت کند.

یکی دیگر از فعالان این حوزه هم با تایید گفته‌های همکارش گفت: به نظر می‌رسد که موج جدیدی از گرانی در راه است؛ چرا که اکثر شرکت‌ها مدل‌های جدید را به بازار عرضه نکرده‌اند و این‌طور که پیداست، مدل‌های جدید با قیمت‌گران راهی بازار خواهند شد.

مدل‌های جدید تلویزیون در راهند