دوربین سایبر شات جدید سونی  روانه بازار شد

خبرگزاری فارس: سونی مدل جدیدی از سری دوربین‌های سایبرشات خود را روانه بازار کرده که نسبت به مدل‌های قدیمی از امکانات متنوع‌تری برخوردار است. به گزارش تک تایمز، این دوربین سایبر شات به نام RX۱۰۰ III جایگزینی برای RX۱۰۰ II محسوب می‌شود که نسبت به مدل‌های قبلی حاوی به‌روزرسانی‌های محدودی بود.

اولین دوربین سایبرشات از این سری به نام RX۱۰۰ در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و راه را برای عرضه دوربین‌های دیجیتالی که از قابلیت نشانه گیری و عکاسی سریع با کیفیت و دقت بالا (point-and-shoot) برخوردار بودند هموار کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم این دوربین قابلیت OLED EVF یا نمایاب الکترونیک OLED است که نحوه مشاهده تصویر و تنظیم کادر عکس را به نحو چشمگیری ارتقا می‌بخشد و جزئیات و فوکوس عکس را به‌طور خودکار اصلاح می‌کند. فاصله کانونی ۲۴ تا ۷۰ میلی‌متری و دیافراگم گسترده‌تر F۱.۸-F۲.۸ از جمله ویژگی‌های نمایاب الکترونیک OLED این دوربین دیجیتال سایبرشات است. در این دوربین از پردازنده

BIONZ X استفاده شده و دقت تصاویر گرفته شده با استفاده از آن به ۱/۲۰ مگاپیکسل می‌رسد. سونی همچنین از افزایش سرعت پردازش عکس‌ها و کارآیی بالاتر این دوربین نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر خبر داده است. این دوربین برای ضبط تصاویر ویدئویی با دو کیفیت نیز قابل استفاده است. در حالت اول تصاویر با فرمت mp۴ برای به اشتراک گذاری در اینترنت ضبط می‌شوند و در حالت دوم ویدئو با کیفیت بالای XAVC-S با سرعت ۵۰ مگابیت در ثانیه و با ضبط ۱۲۰ فریم در ثانیه تهیه می‌شود که ویرایش ویدئو برای استفاده‌های حرفه‌ای را ممکن می‌کند.