خبرگزاری فارس: محققان شرکت مخابراتی AT&T روشی را برای ردگیری و یافتن چمدان‌های مسافرتی ابداع کرده‌اند که به افراد کمک می‌کند، چمدان‌های گم شده خود را بیابند. به نقل از پی سی ورلد، برای این کار ابزاری خاص به هر چمدان اضافه می‌شود که ردگیری آن روی گوشی‌های همراه را ممکن می‌کند. این ابزار به طور آنی موضعیت مکانی چمدان را به کاربران نشان می‌دهد. برای این کار کافی است نرم‌افزاری خاص روی گوشی موبایل نصب شود.

با استفاده از این نرم‌افزار کاربر به راحتی می‌تواند چمدان گمشده خود را در فرودگاه پیدا کند، یا در صورت جا ماندن آن از پرواز پی ببرد چمدانش در چه شهری قرار دارد.

نرم‌افزار یاد شده از قابلیت ارسال پیامک برای کاربر در فواصل زمانی خاص برخوردار بوده و با همه شبکه‌های نسل سوم تلفن همراه سازگاری دارد. کارشناسان از راه رسیدن چنین فناوری‌هایی را نمونه‌ای از تحولاتی می‌دانند که با فراگیر شدن نسل سوم اینترنت موسوم به اینترنت اشیا رخ خواهد داد. AT&T در اندیشه ابداع فناوری‌های مشابه دیگری نیز هست. با استفاده از این فناوری‌ها زمانی که فرد با اتومبیل خود به نزدیکی منزلش می‌رسد، حسگر نصب شده روی خودرو به طور خودکار دستوراتی را برای وسایل موجود در منزل ارسال می‌کند. با این کار وسایل گرمایشی یا سرمایشی به طور خودکار روشن می‌شوند، سیستم امنیتی خانه از کار می‌افتد و لامپ‌ها هم بدون نیاز به فشار دادن کلیدی روشن می‌شوند.