دنیای‌اقتصاد: درحالی‌که بازار تلویزیون‌ها و صفحات ‌نمایش هر روز شاهد حضور محصولات جدید با تکنولوژی‌های تازه است، شرکت‌های تولیدکننده تلاش می‌کنند با این روند رقابت در بازار همراه شوند. این روزها پخش تصاویر با وضوح ۴K، پخش تصاویر سه‌بعدی و قابلیت‌هایی برای تجربه واقعیت مجازی، ویژگی‌هایی هستند که این تولیدکنندگان سعی دارند در محصولات خودشان از آنها استفاده کنند.

در همین راستا شرکت AOC به‌تازگی یک مانیتور جدید را به بازار معرفی کرده است که از امکانات و تکنولوژی‌های جدید بهره می‌برد. این مانیتور که با مدل U۲۸۶۸pqu به بازار معرفی شده است، دارای صفحه نمایش بزرگ ۲۸ اینچی است.

این مانیتور جدید دارای شدت روشنایی ۳۰۰ انسی لومن بوده و سرعت به‌روزرسانی صفحات آن برابر ۶۰ مگاهرتز است. زمان پاسخگویی تصویر در این مانیتور تنها برابر یک میلی ثانیه است. این مانیتور تصاویر را با وضوح ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد و مبتنی بر تکنولوژی ۴K است.

این مانیتور دارای پورت‌های DVI، HDMI و پورت Display است و از اسپیکرهای داخلی هم بهره می‌برد. نکته جالب درباره این محصول جدید قیمت مناسب و منطقی آن است. درحالی‌که اغلب مانیتورهای ۴K در بازار با قیمتی بیش از ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسند، این مانیتور جدید AOC قرار است از اول ماه ژوئن با قیمت ۵۳۷ دلار به بازار عرضه شود و به فروش عمومی برسد.