همکاران سیستم: فناوری‏های پوشیدنی این روز‏ها محبوبیت فراوانی دارند و پیش‏بینی می‏شود که در آینده نزدیک این قبیل فناوری‏ها وارد سازمان‏ها شوند. به گزارش وب‌سایت datamation فناوری‏های پوشیدنی از جمله عینک هوشمند Glass گوگل یا انواع ساعت‏های مچی که این روز‏ها هنوز به صورت گسترده عرضه نشده‏اند، قرار است طی چند سال آینده به صورت گسترده در سازمان‏ها مورد استفاده قرار گیرند.

مرکز تحقیقاتی ABI Research براساس آخرین پیش‏بینی‏های خود گفته است که در سال ۲۰۱۹ میلادی دستگاه‏ها و فناوری‏های پوشیدنی سازمانی بازار را به‏ارزش ۱۸ میلیارد دلار در اختیار خواهند داشت.

در طول این سال‏ها ارزش بازار جهانی فناوری‏های پوشیدنی با میانگین رشد سالانه ۱/۵۶ درصد رشد خواهد کرد. با توجه به اینکه سازمان‏ها هم‏اکنون اهم فعالیت‏های خود را به دستگاه‏های موبایلی از جمله گوشی‏های هوشمند و رایانه‏های لوحی انتقال داده‏اند، مرکز تحقیقاتی ABI پیش‏بینی کرده است که از این پس فناوری‏های پوشیدنی به بخش جدایی‌ناپذیر ابزارهای موبایلی سازمانی تبدیل خواهد شد.

«جیسون مک‏نیکول» (Jason McNicol) مدیر مرکز تحلیل‏های سازمانی در شرکت تحقیقاتی ABI در این خصوص توضیح داد که «اگرچه فناوری‏های پوشیدنی به‌تازگی وارد بازار شده‏اند، اما سازمان‏ها استقبال گسترده‏ای از آنها داشته‏اند.» البته باید توجه داشت که همه فناوری‏های پوشیدنی که در حوزه سازمانی ساخته می‏شوند، قابلیت‏های یکسان را در خود جا نداده‏اند.

او در ادامه افزود: «فناوری‏های پوشیدنی از جمله عینک‏های هوشمند و ابزارهایی که در مراکز پزشکی و درمانی مورد استفاده قرار می‏گیرند، سازگاری بیشتری با اهداف و برنامه‏های سازمانی دارند.»