دستگاهی با کانفیگ بالا  و طراحی چشم‌نواز

دنیای‌اقتصاد: Alienware ۱۸ از حرفه‌ای‌ترین نوت‌بوک‌های سری گیمینگ DELL است. این نوت‌بوک فوق حرفه‌ای البته کاربری خاصی دارد و تنها برای گیمرهای حرفه‌ای به‌طور سفارشی به فروش می‌رسد. Alienware ۱۸ به پردازنده پرقدرت ۴th Generation Intel® Core™ i۷-۴۹۱۰MQ با سرعت پردازش ۱/۴ گیگاهرتز مجهز است. تجهیز به رم ۱۶ گیگابایتی، کارت گرافیکی Dual AMD Radeon™ R۹ M۲۹۰X با ظرفیت حافظه هشت گیگابایت از نوع DDR۵ است.

در مورد هارددیسک این دستگاه هم باید بگوییم که ظرفیت حافظه در این بخش یک ترابایت به اضافه ۸۰ گیگابایت از نوع SATAX است. علاوه‌بر این خریداران این نوت‌بوک می‌توانند با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر یک نمونه با ظرفیت حافظه دو ترابایتی به اضافه ۸۰ گیگابایت از نوع SSD خریداری کند.

آن دسته از کاربرانی که به حجم حافظه بیشتری نیازمندند نیز می‌توانند با پرداخت ۴۰۰ دلار بیشتر یک نوت‌بوک با ظرفیت حافظه یک ترابایت همراه با ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD خریداری کنند.

درایو نوری این دستگاه هم Slot-Loading Dual Layer Blu-ray است.

در مورد صفحه نمایش این نوت‌بوک هم باید بگوییم که سایز آن ۴/۱۸ اینچ از نوع WLED FHD و با وضوح تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل است.

از لحاظ پورت و امکانات ارتباطی هم Alienware ۱۸ به پورت‌های USB ۳.۰، پورت مینی دیس‌پلی، HDMI، کارتخوان، پورت میکروفون و... مجهز است.

نوت‌بوک مذکور همچنین به‌دلیل تجهیز به بدنه‌ای از جنس آلومینیوم مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین طراحی خاص این دستگاه اجازه استفاده از چراغ‌های LED در قسمت صفحه کلید و تاچ پد (موس) را به سازنده این نوت‌بوک داده است.

این نوت‌بوک به کیبورد با نور پس‌زمینه و تاچ‌پدی با حساسیت بسیار بالا مجهز است که سرعت و لذت کاربری را دو چندان می‌کند. از لحاظ ظاهری نیز طراحی این دستگاه به صورتی است که توجه هر کاربری به‌ویژه علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری را به خود جلب می‌کند.

Alienware ۱۸ دارای وزن حدودی ۵/۵ کیلوگرم بوده و با قیمتی در حدود ۳ هزار و ۳۰۰ دلار به‌طور سفارشی به فروش می‌رسد.