ایسنا:‌ پایش‌های صورت گرفته در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از تخلفات ۱۶ میلیارد ریالی در حوزه خطوط E۱ در سال ۹۲ حکایت دارد. نتایج دومین مرحله از طرح پایش سراسری سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد که در سال ۹۲ حدود ۱۷ میلیارد ریال به کاربران و مشترکان حوزه ICT عودت داده شده که از این میان حدود ۱۶ میلیارد ریال مربوط به اضافه دریافت‌های خطوط E۱ بوده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این خصوص گفت: در سال گذشته در حوزه ICT تعداد ۱۴ پرونده به مراجع تعزیراتی ارسال شده و بر همین اساس حدود ۱۷ میلیارد ریال هزینه به کاربران بازگردانده شده است. علی اصغر عمیدیان افزود: از این رقم حدود ۱۶ میلیارد ریال مربوط به خطوط E۱ و ۲/۱ میلیارد ریال هم مربوط به موارد دیگری مانند عدم رعایت SLA در سرویس‌های فناوری اطلاعات بوده است.

اما حسن رضوانی، معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز در این باره می‌گوید: در این حوزه تعرفه‌هایی که اعمال می‌شده به مراتب گران تر از تعرفه‌های مصوب بوده که پس از بررسی‌ها و مشخص شدن این موضوع این بحث پیگیری شده و این رقم به کاربران بازگشت داده شد. خطوط ‌ای وان (E۱)، نام خطوط مخابراتی مخصوصی است که در نقاط مختلف جهان از جمله ایران استفاده می‌شود و روی هر خط آن تعداد ۳۰ خط تلفن معمولی شبیه‌سازی می‌شود.