موبنا: گوگل روی هیچ‏یک از گوشی‏های هوشمند سری نکسوس درگاه microSD قرار نداده و انتظار می‏رود این روند روی گوشی‏های آینده گوگل هم ادامه پیدا کند. غیر از گوشی‏های گوگل، برخی از گوشی‏های هوشمند اندرویدی همچون تعدادی از گوشی‏های ال‏جی و اچ‏تی‏سی موجود در بازار نیز از کارت حافظه‏ microSD پشتیبانی نمی‏کنند که در این میان گوشی‏های سری نکسوس بیشتر مشمول این مورد می‏شوند. این موضوع باعث شده تعداد زیادی از کاربران از کافی نبودن فضای ذخیره‏سازی گوشی‏های هوشمند گوگل شکایت داشته باشند. اما ظاهرا گوگل دلایلی برای این موضوع دارد که از آن جمله مشکلات امنیتی آن است. از سوی دیگر به‌تازگی بسیاری از کاربران پس از به‏روزرسانی گوشی‏های هوشمند خود به نسخه ۴.۴ Kitkat برای ذخیره اطلاعات روی کارت‏های microSD گوشی‏های خود با مشکل روبه‏رو شده‏اند. به نظر می‏رسد با توجه به بروز مشکلاتی برای برخی گوشی‏های‏هوشمند اندرویدی مجهز به اسلات کارت حافظه در آخرین به‏روزرسانی اندروید، گوگل تصمیم گرفته که به‌طور کامل کارت حافظه را از روی گوشی‏های هوشمندش حذف کند.

ظاهرا گوگل معتقد است استفاده از کارت حافظه microSD منجر به سردرگمی کاربران می‏شود زیرا هنگام ذخیره فایل‏های مختلف گزینه‏های متفاوتی برای جاسازی این فایل‏ها پیش روی کاربر قرار می‏‏گیرد که باعث سردرگمی آنها می‏شود.

با این حال هنوز دلیل منطقی از سوی گوگل برای حذف کارت‏های حافظه روی گوشی‏های هوشمند مبتنی بر سیستم‏عامل اندروید ارائه نشده، اما انتظار می‏رود گوگل با این اقدام خود کاربران را دچار مشکل کند.