خبرگزاری فارس: لری پیج و سرگی برین دو بنیانگذار و مدیرارشد گوگل معتقدند با پیشرفت فناوری نحوه کار کردن مردم هم تغییر کرده و مشاغل پاره وقت همه‌گیر خواهند شد.

به گزارش سی نت، این دو نفر در تازه‌ترین مصاحبه خود گفته‌اند که جهان فعلی دارای مشکلات فراوانی است که باید برطرف شود. به گفته آنان گوگل در تلاش است تا برای برطرف کردن بخشی از این مشکلات تلاش کند و امیدوار است در بخشی از اهدافش به موفقیت دست یابد.

یکی از زمینه‌های مورد توجه گوگل طراحی ماشین‌های خودکار و بدون نیاز به راننده است. به گفته این دو نفر عرضه این خودروها صنعت حمل‌ونقل را متحول کرده و نیاز به مالکیت خودرو شخصی، یافتن جای پارک، شناخت جاده و... را کاهش داده و اثرات اجتماعی و اقتصادی فراوانی را به همراه خواهد آورد. یکی از مهم‌ترین این اثرات افزایش کارآیی و مقابله با اتلاف منابع است.

در بخش دیگری از این مصاحبه موسسان گوگل در مورد تخریب محیط زیست اظهار نگرانی کرده و از مردم خواسته‌اند بخشی از وقتشان را به این دغدغه اختصاص دهند. به گفته آنان با پاره وقت شدن اکثر مردم در آینده زمان بیشتری برای توجه به این نوع مسائل حیاتی وجود خواهد داشت.

افزایش توجه به خلاقیت، تلاش برای ارتقای کمیت و کیفیت تفریح، جدی‌تر شدن دغدغه‌های امنیتی از جمله نکات دیگری است که برین و پیج در مصاحبه خود به آنها اشاره کرده‌اند. به گفته پیج انسان‌ها فقط با استفاده از یک درصد منابعی که در اختیار دارند می‌توانند نیازهای اساسی خود مانند مسکن، امنیت و آینده فرزندانشان را تامین کنند.