همه مشترکان تلفن همراه هک می‏شوند

ایسنا: یک انسان‏شناس و کتابدار جهانی‌سازی در موزه تاریخ طبیعی آمریکا می‏گوید: امروزه، تلفن‏های هوشمند بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما تلقی می‏شوند و استفاده گسترده از وسایل الکترونیکی هوشمند در آینده پیش‏بینی‌کننده روزی است که در آن همه ما هک می‏شویم و از سوی دیگر قادر خواهیم بود فناوری را آن‌گونه تغییر دهیم که نیازی به خرید مدل‏های جدید نداشته باشیم.

طی دو سال اخیر «جاشوا بل» و «ژول کویپر»، انسان‏شناس در دانشگاه جورج واشنگتن فرهنگ تلفن همراه را در کنار ده‌ها شکل از تاثیرات بوم‏شناختی و تغییرپذیری فرهنگی بررسی کردند. بل اکنون در تلاش برای راه‏اندازی نمایشگاه آزمایشی موسوم به تاریخ طبیعی تلفن همراه است.

بل به مدت سه سال کار تعمیرکارهای تلفن همراه را در واشنگتن دی‌سی زیر نظر گرفته و به این نتیجه رسیده است که افزایش فرهنگ مصرف وسایل الکترونیکی همراه موجب خواهد شد کاربران در آینده با استفاده از مهندسی معکوس، توانایی تعمیر وسایل خود را یافته و به تعمیرکار نیاز نداشته باشند.

وی تاکید کرد: صد سال دیگر همه انسان‌ها مهندس خواهند بود. اگرچه خیلی مطمئن نیستم، اما بدون توجه به حرفه افراد، برخی سواد فنی ابتدایی ضروری خواهد بود.

به گفته این پژوهشگر و براساس اطلاعات نشریه ارتباطات، فناوری منبع باز، دموکراسی را ارتقا خواهد داد، ما را به جهانیان مرتبط می‏کند و امکان بهبود تلفن‏ها را فراهم می‏آورد.