خبرگزاری فارس: طرفداران محصولات اپل شاید در آینده نزدیک بتوانند تلویزیون‏ها، گوشی‏ها و سیستم‏های بازی منحصربه‌فردی از این شرکت خریداری کنند که به‌طور کامل از شیشه ساخته شده‏اند.

این شرکت حق اختراع جدیدی را به ثبت رسانده که بر اساس آن اپل می‌تواند از تکنولوژی تمام شیشه‌ای به‌منظور تولید محصولات الکترونیک مختلف استفاده کند.

در پرونده ۲۹ صفحه‏ای این اختراع ثبت شده تصویری از یک آی‌فون دیده می‏شود که از نظر ظاهری شباهت فراوانی با هارد دیسک‏های خارجی دارد. انتظار می‏رود محصولات شیشه‏ای که به این شکل طراحی می‏شوند کاملا یکپارچه

باشند.

از سوی دیگر گفته می‏شود چنین محصولاتی ممکن است وزن زیادی داشته باشند، به‌خصوص اگر قرار باشد لایه‌ای خاص و ضدخش برای مقاوم‌سازی گوشی به آن افزوده شود. در مقابل در پرونده ثبت اختراع اپل، طولانی‌تر شدن عمر محصولات الکترونیک و همین‌طور طراحی سبک‌وزن و چشم‌نواز از جمله مزایای گوشی‌ها و تلویزیون‌های تمام شیشه‏ای دانسته شده است.

همچنین در طراحی این محصولات شیشه‏ای امکاناتی برای افزودن دکمه یا ابزار جانبی در نظر گرفته شده است. هنوز مشخص نیست اپل در چه زمانی محصولاتی با این سبک طراحی و روانه بازار خواهد کرد.