نسل جدید دوربین‌های فیلمبرداری خانگی

دنیای‌اقتصاد: دوربین‌های فیلمبرداری خانگی همیشه طرفداران خاص خودشان داشته‌اند. این در حالی است که این روزها استفاده از دوربین‌های کوچک با مقاومت بالا که امکانات متنوعی را ارائه می‌کنند، همه‌گیر شده‌ است. دوربین‌های سری Action Cam شرکت Sony هم یکی از این دوربین‌های مقاوم و پرطرفدار هستند که این شرکت به‌تازگی جدیدترین مدل آن را به بازار معرفی کرده است. این روزها موبایل‌های هوشمند امکانات مختلفی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند و به همین دلیل از آن برای فیلمبرداری هم استفاده می‌شود. با این حال اما اگر به دنبال فیلمبرداری با کیفیت تصویر بالاتر باشید و البته نخواهید هزینه زیادی برای خرید یک دوربین فیلمبردای حرفه‌ای بکنید، دوربین‌های فیلمبرداری سایز کوچک Action Cam شرکت Sony انتخاب مناسبی هستند. این دوربین‌ها ساختاری قابل حمل داشته و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

دوربین مدل HDR-AS۲۰ یکی از جدیدترین این دوربین‌ها است. این دوربین از فناوری لرزشگیر تصویر SteadyShot، لنزهای Zeiss Tessar و زاویه‌ ۱۷۰ درجه‌ ضبط تصویر بهره می‌برد. قابلیت اتصال به Wi-Fi را داشته و این امکان را فراهم می‌کند تا با استفاده از موبایل‌های اندرویدی و مبتنی بر iOS بتوان این دوربین را کنترل کرد یا فیلم‌های ذخیره شده در آن را به راحتی به موبایل هوشمند ارسال کرد و آنها را به اشتراک گذاشت.

بد نیست بدانید که این دوربین دارای حسگر ۸/۱۶ مگاپیکسلی Exmor R از نوع CMOS است که امکان فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل را با سرعت ۶۰ فریم در هر ثانیه در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح ۷۲۰ پیکسلی و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را هم به کاربرانش می‌دهد. در مورد قابلیت‌های ارتباطی این دوربین می‌توان به وجود پورت USB، HDMI، پورت میکروفون و اسلات کارت حافظه اشاره کرد. این دوربین هم مانند مدل‌های قبلی خودش مجهز به قاب ضدآب بوده و امکان فیلمبرداری در زیر آب را هم به کاربرانش می‌دهد.

این دوربین در طول ۱۳۰ دقیقه کاملا شارژ می‌شود و به‌تازگی با قیمت ۲۰۰ دلار به بازار عرضه شده است.