سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد تومانی دولت برای تامین زیرساخت‌های IT

خبرگزاری فارس: رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت برای تامین زیرساخت‌های IT خبر داد. محمود خسروی در نشست بررسی حوزه IT آذربایجان‌شرقی گفت: دو تا سه برابر این میزان نیز باید با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین شود، چرا‌که در بخش تامین اعتبارات مورد نیاز دولت تنها قادر خواهد بود، ۳۰ درصد منابع را در اختیار پروژه‌ها قرار دهد و ۷۰ درصد مابقی را باید بخش خصوصی به عهده بگیرد.

وی با اشاره به تصویب ماده واحده تامین زیرساخت‌های بخش IT اظهار کرد: امید است در دو سال آتی بتوانیم عقب‌ماندگی‌هایی که در سال‌های گذشته نسبت به تامین زیرساخت‌ها داشته‌ایم، جبران کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: آذربایجان‌شرقی در بحث توسعه نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز بوده است و نیروهای پرتلاش در اینجا بسیارند به‌طوری که اگر وظیفه‌ای تعریف شود دیگر نیازی به پیگیری نخواهد بود و همه افراد به نحو احسن به دنبال انجام وظایف خود خواهند بود.

خسروی تصریح کرد: بحث دیتاسنتر استان و فضای مورد نیاز آن را در استان بررسی و ایجاد خواهیم کرد و در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای پروژه کال‌سنتر در چارچوب‌های مورد نیاز آن خواهیم بود.