Note 4 و S5 سامسونگ به سیستم‏عامل «اندروید L» مجهز می‏شوند

رایورز: دو گوشی هوشمند پیشرفته Galaxy Note ۴ و Galaxy S۵ سامسونگ تا پایان ماه نوامبر به سیستم‏عامل جدید گوگل موسوم به Android L مجهز می‏شوند. مرکز خبری SamMobile در گزارش تازه خود توضیح داد که از منابع آگاه داخل سامسونگ شنیده است این شرکت سیستم‏عامل Android L را اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر برای دو گوشی هوشمند یادشده ارائه می‏کند.

در این گزارش گفته شده است که در نخستین مرحله این دو گوشی هوشمند سامسونگ به سیستم‏عامل جدید مجهز می‏شوند و البته به‌صورت همزمان برای سری گوشی‏های هوشمند Nexus گوگل و گوشی‏های Moto G و Moto X موتورولا هم Android L ارائه خواهد شد.

سامسونگ این روزها می‏کوشد رابط کاربری Touchwiz را با نسخه جدید سیستم عامل موبایلی گوگل سازگار کند تا بیشترین امکانات در آن ارائه شود.

پیش از این گفته شده بود که سیستم‏عامل Android L نخستین بار همراه با رایانه لوحی Nexus ۹ که نمایشگر لمسی ۹/۸ اینچی دارد و توسط شرکت HTC ساخته می‏شود، به دست کاربران جهانی می‏رسد.

پیش‏بینی شده است که این رایانه لوحی اواخر ماه اکتبر عرضه شود و البته در آن از تراشه Nvidia Tegra K۱، نمایشگر ۹/۸ اینچی با کیفیت QHD، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی، دوربین ثانویه ۳ مگاپیکسلی، قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی ۴G LTE و حافظه‏های داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی استفاده شده است.