خبرگزاری فارس: اگر چه میزان پرداخت‌های مالی در حوزه فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۵ تغییر چندانی نخواهد کرد، اما در برخی حوزه‌ها ممکن است خبرهای خوبی در راه باشد. به گزارش پی سی ورلد، تداوم بحران اقتصادی و رشد اندک بازارهای تجاری در اکثر نقاط دنیا و به خصوص اروپا و آمریکا باعث شده تنها افراد دارای تخصص‌های بسیار پیشرفته و

منحصر به فرد در حوزه فناوری اطلاعات بتوانند در سال آتی میلادی انتظار افزایش حقوق داشته باشند. در این میان محصولات همراه، امنیت و تحلیل حجم بالای داده سه بخشی هستند که از نظر پرداخت‌های حقوقی و استخدام شرایط مطلوب‌تری دارند. بررسی‌های شرکت مودیس نشان می‌دهد که اگر چه پرداخت‌های حوزه آی‌تی تفاوت چندانی نخواهد کرد، اما تقاضا برای استخدام در این بخش کاهش نخواهد یافت و این نشان می‌دهد حتی در شرایط نه‌چندان مساعد فعلی امید با بازار فناوری اطلاعات حفظ خواهد شد.

در این میان پیش‌بینی دولت آمریکا در مورد رشد سالانه۱۸ درصدی تقاضای استخدام در عرصه فناوری و ایجاد ۶۸۵ هزار فرصت شغلی در این زمینه طی هشت سال آینده بر امیدواری‌ها افزوده است. این رشد برای دیگر صنایع تنها ۸/۱۰ درصد پیش‌بینی شده است.

متوسط افزایش حقوق برای شرکت‌ها در سال ۲۰۱۵ بر مبنای مهارت افراد بین ۳ تا ۱۸ درصد خواهد بود و بیشترین حقوق‌ها به شاغلان در حوزه‌های امنیت، تحلیل حجم بالای داده یا big data و محصولات و خدمات همراه پرداخت خواهد شد.

نگرانی از فعالیت‌های هکری و کلاهبرداری‌های اینترنتی موجب شده تا بیشترین توجه و رشد پرداخت به مشاغل امنیتی حوزه فناوری اطلاعات اختصاص یابد. گزارش مودیس نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۰ تعداد شاغلان در این بخش ۳۷ درصد رشد خواهد کرد. متوسط رقم سالانه پرداختی به این افراد هم از ۷۴۹۱۷ دلار برای مدیران جزء حوزه امنیت تا ۱۱۵۴۱۵ دلار برای مدیران ارشدتر در نوسان خواهد بود.

یکی دیگر از حوزه‌هایی که به علت همه‌گیر شدن استفاده از گوشی و تبلت مورد توجه قرار گرفته حفظ امنیت این نوع محصولات است که این روزها از سوی بسیاری از کارمندان و افراد شاغل برای انجام امور شغلی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین افرادی که هم در حوزه موبایل تخصص داشته باشند و هم بتوانند برای حفظ امنیت آنها برنامه‌ریزی کنند، می‌توانند توقع دریافت مبالغ بیشتری را داشته باشند.