چاپگرهای سه‌بعدی و افزودن قابلیت ساخت محصولات فلزی

یکی از محققان موسسه پلی‌تکنیک وارکستر در تلاش برای ارتقای چاپگرهای سه‌بعدی است تا آنها بتوانند محصولات مقاوم فلزی تولید کنند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از کامپیوترورلد، چنین تحولی راه را برای ساخت محصولات پیچیده پزشکی، اجزای اتومبیل و... با استفاده از این چاپگرها هموار خواهد ساخت.

دیران آپلین استاد مهندسی مکانیک در این موسسه می‌گوید چاپگرهای فعلی از فلزات نرم غیرمتراکم برای ساخت محصولات مورد درخواست کاربران استفاده می‌کنند، اما با ارتقای آنها می‌توان از فلزات نیمه مستحکم به این منظور کمک گرفت. با این کار چاپگرهای سه‌بعدی جایگاه مستحکم‌تری در بازار پیدا کرده و حتی در صنایع پیشرفته‌ای همچون هوانوردی قابل استفاده خواهند

بود.

برای طراحی نرم‌افزار مورد استفاده در این چاپگر و همین‌طور نهایی کردن برخی امکانات سخت‌افزاری آن تلاش‌های مشترکی با همکاری آزمایشگاه ملی لورنس لیورمور در جریان است. با این حال هنوز مشخص نیست این تلاش‌ها چه زمانی به نتیجه مطلوب می‌رسد.

کارشناسان می‌گویند عرضه چنین چاپگرهایی به افراد امکان می‌دهد به‌عنوان مثال اجزای یک خودرو را به‌طور کاملا شخصی شده عرضه کنند و همچنین شرکت‌های خودروسازی نیز می‌توانند برای طراحی هزاران قطعه فلزی اتومبیل از همین روش استفاده کنند.