فیلترینگ هوشمند باید تکمیل شود

ایسنــا: رئیس‌جمهـوری کشورمان توسعه و پیشرفت شبـکه ملـی اطلاعـات را حرکتی خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت: اجرایی و عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات نیاز کشور است و باید با برطرف کردن نواقص، امکانات این شبکه را هر چه سریع‌تر در اختیار مردم قرار داد. حسن روحانی عصر روز شنبه در بیستمین جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور، با تاکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات علاوه بر درآمدزا بودن می‌تواند در کشور ایجاد اشتغال کند، تاکید کرد: بخش‌های دولتی و خصوصی باید در تولید محتوا برای این شبکه سهیم باشند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: این شبکه باید علاوه بر دسترسی سریع و قیمت رقابتی، دارای جاذبه به‌منظور برآورده کردن نیازهای زندگی روزمره و درخواست‌های کاربران در حوزه‌های علمی و فرهنگی باشد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی همچنین پس از استماع گزارش مسوولان درخصوص فیلترینگ هوشمند، اقدامات انجام‌شده در این خصوص را بزرگ و قابل‌توجه ارزیابی کرد و خواستار ادامه راه و رفع نواقص به‌منظور تکمیل طرح‌ها در صیانت از محتوای فضای مجازی شد.

در این جلسه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از پیشرفت شبکه ملی ارتباطات در کشور، به دو برابر شدن خطوط پرظرفیت کشور از ابتدای دولت یازدهم خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان برنامه پنجم توسعه، ایران بتواند به جایگاه ترسیم‌شده در منطقه خاورمیانه به لحاظ ضریب برخورداری از اطلاعات دست یابد.