فارنت: چندی پیش گوگل در کنفرانس معرفی نسل جدید دستگاه‏های نکسوس، وعده انتشار آپدیت اندروید ۵ را برای گوشی‏هایی که در گوگل‏پلی عرضه شده‏ اند، داده بود. چند ماه قبل گوگل اعلام کرده بود که در هفته‏های آینده به‏روزرسانی اندروید ۵ ارائه خواهد شد؛ اما بازه زمانی اعلام‏شده بسیار بیشتر از چند هفته به طول انجامید و سرانجام هفته گذشته سری نکسوس بالاخره دریافت به‏روزرسانی را شروع کردند که این شروع به معنی شروع انتشار به‏روزرسانی اندروید ۵ برای دیگر دستگاه‏های نسخه گوگل‏پلی نیز خواهد بود.

معاون مدیر تولید HTC نیز دیروز به‏طور مستقیم در توییتر اعلام کرد که این شرکت قصد دارد به‏روزرسانی اندروید ۵ را برای پرچم‏داران خود در اوایل هفته آینده منتشر کند؛ بر این اساس گوشی‏های HTC One M۸ و HTC One M۷ نسخه گوگل‏پلی نیز در ابتدای صف دریافت این به‏روزرسانی قرار دارند.

این موضوع به آن معناست که دیگر شرکت‌ها مانند موتورولا، ال‏جی، سونی و سامسونگ نیز در همین بازه زمانی آپدیت اندروید ۵ را برای محصولات خود منتشر خواهند کرد. البته باید این نکته را در نظر بگیریم که به‏روزرسانی دستگاه‏های عرضه‏شده در گوگل‏پلی مستقیما از طرف گوگل منتشر خواهد شد؛ اما گوگل به دریافت درایورهای سخت‏افزاری از شرکت‌های سازنده نیازمند است.