سامسونگ: از گوشی‏های اپل کپی نکردیم

خبرگزاری فارس: شرکت سامسونگ خواستار تجدیدنظر دادگاهی در آمریکا در مورد حکم صادره خود به نفع اپل شده است. در صورت نهایی شدن این حکم سامسونگ به پرداخت ۹۳۰ میلیون دلار جریمه محکوم می‌شود. به گزارش لایومینت، سامسونگ در رد ادعاهای اپل تاکید کرده که از طراحی آی‌فون کپی‌برداری نکرده و برای ساخت گوشی‌های همراه خود از مدل ابتکاری و خاص خود بهره گرفته است. این شرکت خسارت درنظر گرفته شده را هم بسیار زیاد دانسته است.

سامسونگ و اپل چند سالی است در چهار قاره جهان و در ده‌ها کشور مختلف در حال نبرد قضایی بر سر نقض حقوق مالکیت معنوی یکدیگر هستند. ابتدا اپل سامسونگ را متهم به نقض حقوق مالکیت معنوی خود و کپی‌برداری از طراحی آی‌فون کرد و بعد از مدتی سامسونگ هم اتهامات مشابهی را بر ضد اپل مطرح کرد.

این بیشترین میزان خسارتی است که تاکنون دادگاه برای سامسونگ در نظر گرفته است. اما این شرکت در تلاش است تا به هر نحو ممکن زیر بار پرداخت چنین رقم کلانی نرود.

علت اصلی صدور چنین حکمی آن است که دادگاه قانع شده سامسونگ در طراحی مدل‌های اولیه گوشی‌های هوشمندش از آی‌فون کپی‌برداری کرده است. ۳۹۹ میلیون دلار از این جریمه مربوط به استفاده بدون اجازه از سه حق اختراع ثبت شده اختصاصی اپل در زمینه شکل ظاهری، نمایشگر و آی‌فون‌های رنگی است. ۳۸۲ میلیون دلار جریمه هم به خاطر آسیب وارد کردن به عنوان تجاری اپل در نظر گرفته شده و ۱۴۹ میلیون دلار دیگر هم به اخطار نقض سه حق اختراع دیگر در نظر گرفته شده است.