هواپیمای کربنی که با تلفن همراه کنترل می‏شود

ایسنا: اگر شما فردی هستید که همیشه در آرزوی پرواز با هواپیما بوده‏اید و با هواپیمای کاغذی دست‏ساز خود بازی می‏کردید، رویای شما برای کنترل هواپیما با PowerUp ۳.۰ به حقیقت می‏پیوندد. این هواپیما دارای موتور، نگهدارنده و سکان هدایت است که می‏توان از طریق تلفن هوشمند آن را کنترل کرد. ساختار این فناوری، کربنی و دارای لامپ LED و حتی دوربین ویدئویی است. اندازه این هواپیمای کربنی ۳.۰، ۳/۳۷ سانتی‌متر و با سیستم‏عامل اندروید و iOS کنترل می‏شود. با استفاده از بلوتوث چهار دستور از فاصله ۷۳ متری به هواپیما انتقال می‏یابد و کاربران چرخش به راست یا چپ را با واژگون کردن گوشی همراه به سمت چپ و راست و برای اوج گرفتن یا فرود با استفاده از حرکت آرام روی صفحه نمایش انجام می‏دهند.

باتری لیتیومی آن ۷/۳ ولت و ۱۵۰ میلی‏آمپر نیرو تولید می‏کند و اگر کاربران باتری اضافه بخواهند، به جای انتظار برای شارژ دوباره قبل از پرواز، باتری را عوض می‏کنند.

جهت‏های مختلف مسیر با استفاده از خروجی‏های دو موتور نصب شده بر روی هواپیما تنظیم شده است. هر یک از موتورهای نصب شده روی بال‏ها به صورت LED یکپارچه و به رنگ قرمز و سبز هستند و به کاربر اجازه می‏دهند مسیر هواپیما را زمانی که آن را از فاصله دور در اوضاع کمبود نور مشاهده می‏کند، تعیین کند. عکسبرداری با دوربین این هواپیما ۶۴۰×۴۸۰ استاندارد است و به تلفن همراه بستگی نداشته و روی کارت SD ثبت می‏شود. بال‏ها نیز با استفاده از لوله‏های کربنی برای افزایش چسبندگی به بدنه و با فناوری شرکت OCSiAL ساخته شده است. بر اساس اظهارات شرکت طراح این هواپیما Tridrnt کربن از فولاد در این ساختار قوی‏تر است. دماغه آن هم از پلاستیک ساخته شده که زمان برخورد آسیب نبیند. قیمت این هواپیما در آمریکا ۸۹ دلار است.