افزایش توجه  صنعت خدمات پزشکی خاورمیانه به بازار آی‌تی

برآوردهای شرکت پژوهشی گارتنر نشان می‏‏دهد صنعت خدمات پزشکی و بهداشتی در خاورمیانه و شمال آفریقا امسال ۳ میلیارد دلار در بازار محصولات آی‏تی هزینه خواهند کرد. به گزارش وب‏‏سایت گارتنر، پیش‏‏بینی می‏‏شود هزینه‏‏کرد عرضه‏‏کنندگان خدمات پزشکی و بهداشتی خاورمیانه و شمال آفریقا در بازار آی‏تی تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی از ۳ میلیارد دلار فراتر رود. اگر این پیش‏‏بینی تحقق یابد، درآمد فروشندگان محصولات آی‏تی از صنعت خدمات پزشکی و سلامتی حدود ۳/۱ درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

تحلیلگران گارتنر در این گزارش هزینه‏‏‏کردهای این صنعت را در بازار محصولاتی مثل خدمات آی‏تی، نرم‏‏افزار، پایگاه‏‏های داده، خدمات داخلی و خدمات تله‌کام بررسی کرده‏‏اند. بنا بر برآوردهای آنها، صنعت تله‌کام بیشترین بخش از هزینه‏‏کرد این صنعت در بازار آی‏تی را به خود اختصاص داده است. پیش‏‏بینی می‏‏شود این صنعت تا پایان امسال ۳/۱ میلیارد دلار در این بخش از بازار آی‏تی هزینه کند. هزینه‏‏کردهای صنعت خدمات پزشکی و سلامتی در بازار محصولات نرم‏‏افزاری نیز با ۸/۷ درصد به ۳۸۲میلیون دلار خواهد رسید.

انتظار می‏‏رود این صنعت امسال ۴۷۳ میلیون دلار نیز در بخش خدمات آی‏تی داخلی هزینه کند. منظور از خدمات آی‏تی داخلی همان حقوق و مزایایی است که صنعت خدمات پزشکی و سلامتی به کارکنان بخش آی‏تی خود می‏‏پردازد. میزان هزینه‏‏کرد این صنعت در خدمات آی‏تی بیرونی نیز ۳۵۶ میلیون دلار اعلام شده است. برون‏‏سپاری فرآیندهای کسب و کار، پشتیبانی نرم‏‏افزاری و مشاوره‏‏دهی ازجمله مهم‌ترین بخش‏‏های تشکیل‏‏دهنده بازار خدمات آی‏تی بیرونی است.