نوکیا N1 در راه است

دنیای اقتصاد: فقط چند روز طول می‌کشد تا شایعه رونمایی نوکیا ان وان در اولین ماه سال ۲۰۱۵ میلادی به حقیقت بپیوندد. روز ۷ ژانویه سال جدید تازه‌ترین محصول نوکیا رونمایی می‌شود و گفته می‌شود که این شانس وجود دارد تا در همان تاریخ عرضه‌ آن در چین آغاز شود. در حال حاضر سایت‌های اجتماعی نیز این موضوع را تایید کرده‌اند که با شروع ۷ ژانویه این تبلت در چین دردسترس باشد. به گزارش سایت فون آرنا، این اولین دستگاهی خواهد بود که با اتصال usb-c شروع به کار می‌کند و گفته می‌شود که این قابلیت موجب می‌شود سرعت نقل و انتقال داده تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یابد و همین‌طور قدرت خروجی تا ۱۰۰ وات را تولید کند. انتظار می‌رود که NOKIA N۱ معادل ۲۴۹ دلار آمریکا قیمت‌گذاری شود.

مشخصات سخت‌افزاری Nokia N۱ شامل صفحه‌نمایش ۹/۷ اینچ با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل است که با صفحه گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود، همچنین دارای پردازنده ۶۴ بیتی چهار هسته‌ای اینتل اتم Z۳۵۸۰ با سرعت پردازشی ۳/۲ گیگاهرتز، حافظه رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، دوربین ۸ مگاپیکسلی، دوربین دوم (سلفی) ۵ مگاپیکسلی، اندروید ۵ آبنبات چوبی و باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپری است.

پیش از این شرکت نوکیا آخرین محصولی که ارائه و به بازار فناوری عرضه کرده بود، اسمارت فونی با نام لومیا ۲۵۲۰ و با ویندوز RT بود. اما شباهت‌های نزدیکی میان تبلت جدید نوکیا با آی پد مینی وجود دارد که بیش از هرچیز به‌خاطر داشتن بدنه‌ای آلومینیومی و لبه‌های گرد آن است که شکل آن را شبیه محصولات آی‌فون کرده است.

این تبلت مجهز به دوربین ۸ مگاپیکسلی و USB دو طرفه از نوع C بوده و محل کم و زیاد کردن صدای تبلت نیز در اطراف آن قرار دارد. یکی از مواردی که مایکروسافت از آن به خوبی درباره این محصول جدید یاد می‌کند، امکان نوشتن با حرکات دست روی صفحه نمایش است. از لحاظ نرم‌افزاری این تبلت جدید به نسخه پنجم اندروید یعنی آبنبات چوبی مجهز شده و علاوه بر دسترسی به Play Store، به همراه یک Z launcher اختصاصی جهت مدیریت برنامه‌ها و همچنین اعمال راحت‌تر دستورات کاربران ارائه می‌شود. همچنین امکان ویدئو چت به وسیله دوربین ۵ مگاپیکسلی وجود دارد. درواقع این همان نرم‌افزاری است که در تمام گوشی‌های نوکیا نیز ارائه شده است. گفتنی است که تبلت جدید فقط نام نوکیا را با خود به همراه دارد و تمام مراحل تولید و توزیع آن به‌طور کامل توسط شرکت تایوانی Foxconn انجام شده است. این همان شرکتی است که دستگاه‌های زیادی را برای کمپانی‌های متعدد نظیر اپل مونتاژ می‌کند. به همین ترتیب فاکسکان مسوولیت کامل این تبلت را در برابر هزینه‌های گارانتی و خدمات پس از فروش متقبل شده و به شرکت نوکیا در قبال استفاده از برند و همین‌طور نرم‌افزار Z launcher مبلغی را پرداخت می‌کند.