دنیای اقتصاد: بازار فروشگاه‌های آنلاین اپلیکیشن این روزها داغ است. روزانه شاهد حضور انواع اپلیکیشن‌هایی هستیم که هر کدام بسته به قابلیتی که دارند کاربران گوناگونی را به سمت خود جذب می‌کنند. شاید تا چند سال پیش کسی فکرش را هم نمی‌کرد که با تولید یک اپلیکیشن ساده می‌توان هم به نیاز کاربران جواب داد و هم سود زیادی به دست آورد. کاربران حالا تنها فقط از یک اپلیکیشن بسته به کارآیی که دارند استفاده می‌کنند و شاید برایشان اهمیت نداشته باشد که این اپلیکیشن را چه فرد یا شرکتی تولید می‌کند. اگر به پشت پرده ساخت و تولید یک اپلیکیشن نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که بسیاری از اپ‌های روی گوشی‌ ما را شرکت‌های بزرگی مانند اپل، یاهو، ادوب و.. ساخته‌اند. یکی از شرکت‌های بزرگی که در حال حاضر در بازار تولید اپلیکیشن حضور چشمگیری دارد، مایکروسافت است. اینکه یک شرکت برای پلت‌فرم شرکت رقیب برنامه‌های کاربردی عرضه کند جای تعجب دارد، اما شاید مایکروسافت هدف‌هایی از این اقدام در سر می‌پروراند. شرکت مایکروسافت این روزها به صورت چشمگیری در زمینه تولید اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید و گوشی هوشمند فعال شده‌ است. سایت phonearena در گزارشی به معرفی ۱۰اپلیکیشن رسمی مایکروسافت که برای اجرا روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید عرضه شده پرداخته است. اگر دوست دارید با این اپلیکیشن‌ها بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

Microsoft Office Mobile

شاید این تصور غلطی باشد که فکر کنیم بیشترین استفاده‌ای که از گوشی‌های هوشمند می‌شود «بازی کردن» است. به گزارش فارنت، شما با بهره بردن از مجموعه محبوب و همه فن حریف آفیس می‌توانید روی تبلت و گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید اسناد اداری خود را ویرایش کنید. مجموعه رسمی مایکروسافت آفیس با نام Microsoft Office Mobile به‌صورت رایگان در فروشگاه نرم‌افزاری اندروید عرضه شده تا همه کاربران دستگاه‌های هوشمند اندرویدی بتوانند به‌صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به خرید اشتراک آفیس ۳۶۵ نسبت به مشاهده و ویرایش اسناد آفیس مایکروسافت اقدام کنند. این مجموعه شامل برنامه‌های ورد، پاورپوینت و اکسل است که برای تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های با سیستم‌عامل اندروید با صفحه‌نمایش بزرگ و کوچک بهینه‌سازی شده است.

Microsoft Remote Desktop

ریموت دسکتاپ برنامه‌ای نام آشنا است که با استفاده از آن می‌توانید به راحت‌ترین شکل ممکن از طریق اینترنت رایانه شخصی خود را مدیریت کنید. با این نرم‌افزار می‌توانید با چند کلیک ساده حتی کنترل ماوس و کیبورد کامپیوتر را در دست بگیرید یا این کنترل را روی همه فایل‌ها، نرم‌افزارها، بازی‌ها و محتوای چند رسانه‌ای به اجرا بگذارید.

Microsoft Xim

مایکروسافت زیم برنامه پروژه Microsoft Research است. برنامه‌ای فوق‌العاده سبک و سریع که به راحت‌ترین روش به کاربران کمک می‌کند تا به اشتراک گذاری تصاویر روی گوشی موبایل بپردازند. در نسخه تازه این اپلیکیشن می‌توانید اسلاید شوها را به راحتی روی ابزارهایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر ببینید. پشتیبانی از کروم کست، اپل تی وی، ایکس باکس وان و فایر تی وی آمازون از دیگر قابلیت‌های مایکروسافت زیم است.

MSN Health & Fitness - Workouts

اپلیکیشن‌های حوزه بهداشت و سلامت امروزه به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند.
MSN Health & Fitness نیز برنامه بهداشت و سلامت مایکروسافت است که بدون شک می‌تواند نقش یک مربی کامل را برای کاربران بازی کند. به کمک این برنامه می‌توانید مشخص کنید که امروز چه غذاهایی را خورده، چه میزان کالری دریافت کرده و به چه اندازه فعالیت نیاز دارید تا این میزان کالری مصرف شده را بسوزانید.

MSN Food & Drink - Recipes

اپلیکیشن MSN Food & Drink شامل هزاران ویدئو از آموزش و ارتقای مهارت‌های مورد نیاز در آشپزخانه است. همچنین می‌تواند لیست خریدی در جهت تکمیل وسایل مورد نیاز در آشپزخانه به کاربر بدهد. اگر شما هم دارای اضافه وزن هستید با استفاده از این برنامه می‌توانید رژیم غذایی خاصی را برای خود ترتیب دهید. MSN Food & Drink اطلاعات کاملی از ارزش غذایی هر ماده در کنار دستور طبخ هزاران غذا و نوشیدنی را به کاربر ارائه می‌دهد.

MSN Weather

سومین برنامه از سری برنامه‌های سرویس MSN برنامه هواشناسی است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات مربوط به آب‌وهوا را روی صفحه lockscreen گوشی خود مشاهده کنید. این برنامه می‌تواند با استفاده از سیستم موقعیت‌یاب (GPS) موبایل، مکان شما را تشخیص دهد. یکی از ویژگی‌هایMSN Weather قابلیت شخصی‌سازی رنگ‌ها در نمایه حرارتی است. درصورت احتمال بارندگی، بارش برف یا توفان، برنامه شما را با یک هشدار آگاه می‌کند.

Next Lock Screen

این اپلیکیشن توانایی نمایش اعلان‌ها روی صفحه نمایش همانند حالت صفحه لاک اسکرین پیش‌فرض خود اندروید نسخه آب‌نبات‌چوبی را دارد. شما می‌توانید پیش‌نمایش اعلان‌ها را مشاهده کنید یا آنها را با حرکت سوایپ حذف کنید. کاربران سرویس‌های لاین، گوگل هانگوت یا اسکایپ می‌توانند بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه نمایش گوشی اندرویدی خود، از آخرین پیام‌های ارسال شده مطلع شوند. در کنار این قابلیت، همچنین می‌توانید کنترل کاملی روی موسیقی‌های در حال پخش نیز داشته باشید. طبق گفته مایکروسافت، رابط کاربری نسخه جدید برنامه Next Lock Screen دارای بهبودهای چشمگیری بوده؛ علاوه‌بر این استفاده‌کنندگان این برنامه می‌توانند از شرایط جوی محل زندگی خود مطلع شوند.

Wordament

به انجام بازی‌های فکری روی گوشی اندرویدی خود علاقه دارید؟ Wordament پیشنهاد مایکروسافت به شما است. در این بازی آنلاین پس از ورود از شما خواسته می‌شود تا حساب کاربری فیس‌بوک یا XBox خود را وارد کنید یا به‌صورت میهمان این بازی را ادامه دهید. پس از ورود به این بازی یک صفحه مربع شکل با تعدادی حروف پیش روی شما قرار می‌گیرد و در یک زمان مشخص باید بتوانید کلماتی را از بین این حروف پیدا کنید.

Snap Attack

Snap Attack نیز همانند Wordament یک بازی فکری از سوی مایکروسافت است که به‌صورت آنلاین عمل خواهد کرد. در این بازی شما با یک جدول با ابعاد دلخواه روبه‌رو خواهید شد که در زمان حداکثر ۱۵۰ثانیه براساس راهنمایی‌های انجام شده باید با کلمات مناسب آن را تکمیل کنید یا از دوستان خود کمک بگیرید.

Tentacles: Enter The Dolphin
۰
در این بازی زیبا شما در نقش یک ویروس به نام Lemmy هستید که باید در بدن دانشمندی به نام Phluff حرکت کنید و مراحل مختلف را پشت سر بگذارید. شما به‌عنوان نقش اصلی بازی باید موجود عجیب و غریب داخل بدن را نابود کنید و با چالش‌ها و موانع موجود رو در رو شوید تا بتوانید پیروز میدان شوید. بازی در حالت کلی دو‌بعدی طراحی شده اما با این حال افکت‌های سه‌بعدی جالبی در برخی قسمت‌ها مشاهده خواهید کرد که باعث می‌شود بازی برایتان خسته‌کننده نباشد.

حمله اندرویدی مایکروسافت