فرمان اوباما برای امنیت سایبری صادر شد

خبرگزاری فارس: فرمان اجرایی تازه‌ اوباما در حوزه امنیت سایبری صادر شد و بر اساس آن تمامی شرکت‌های خصوصی ملزم شدند مراکزی را برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات میان خود این شرکت‌ها و همین‌طور میان دولت و بخش خصوصی به وجود آورند. اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا در بازدید از دره سیلیکون ولی، محل فعالیت شرکت‌های برتر فناوری این کشور خواستار به اشتراک‌گذاری بیشتر اطلاعات میان دو طرف برای مقابله با جرائم سایبری شد. وی افزود: بخش خصوصی و دولت ایالات متحده نمی‌توانند به تنهایی با این مشکل فزاینده مقابله کنند، بنابراین همکاری دو طرف ضروری است. وی همچنین فرمان اجرایی تازه‌ای را در حوزه امنیت سایبری امضا کرده که به موجب آن برای مقابله با خطرات سایبری برای اقتصاد و امنیت ملی آمریکا اقدامات تازه‌ای صورت خواهد پذیرفت. بر این اساس تمامی شرکت‌های خصوصی باید مراکزی را برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات میان خود این شرکت‌ها و همین‌طور میان دولت و بخش خصوصی به‌وجود آورند.

در بخش دیگری از این سند بر حفاظت از حریم شخصی و آزادی‌های مدنی کاربران تاکید شده است، اما صاحب نظران معتقدند تلاش دولت برای مقابله با جرائم سایبری در گذشته به نقض حریم شخصی گسترده افراد عادی منجر شده و بعید به نظر می‌رسد که این بار هم این مساله مورد توجه دولت آمریکا باشد.

اوباما پس از امضای این فرمان اجرایی، در سخنانی در کاخ‌سفید گفت: برای دفاع از آمریکا در برابر تهدیدات سایبری تنها یک راه وجود دارد و آن هم همکاری دولت و صنایع با یکدیگر و به اشتراک‌گذاری اطلاعات صحیح توسط دو طرف به‌عنوان همکارانی حقیقی است. اوباما افزود: ما باید فضای سایبر را امن‌تر کنیم. ما باید همکاری‌های خود را در آمریکا و در سطح بین‌المللی ارتقا ببخشیم.